| کد خبر: 229713 |

اعمال محدودیت های کرونایی باید با جدیت دنبال شود

استاندار کرمانشاه گفت:اعمال محدودیت های کرونایی باید با جدیت دنبال شود.

تین نیوز

استاندار کرمانشاه گفت: برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و کاهش تعداد مبتلایان اعمال محدودیت های کرونایی باید با جدیت دنبال شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، هوشنگ بازوند در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان کرمانشاه که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه آمار تعداد مبتلایان و بیماران بستری در استان کرمانشاه روند صعودی دارد و هنوز به اوج پیک چهارم نزدیک نشده‌ایم.

وی افزود: در هفته جاری تعداد فوتی‌ها براثر ابتلاء به کرونا افزایش یافته و هر ۲ ساعت یکی از شهروندان به علت کرونا فوت می‌شود و پیش بینی شده هفته آینده شرایط وخیم‌تر شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اعمال محدودیت‌های کرونایی در شهرهای قرمز و نارنجی تصریح کرد: در پیک‌های گذشته توانستیم با همکاری مردم و اصناف در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی استان کرمانشاه شرایط را مدیریت کنیم و اکنون نیز به همکاری و همدلی بیشتر ما بین مردم و مسئولان جهت مقابله با پیک چهارم کرونا نیازمندیم.

بازوند خاطر نشان کرد: فعالیت گروه‌های شغلی ۲، سه و چهار ممنوع است و باید متخلفان عدم رعایت محدودیت‌های کرونایی شامل اصناف و مدیران دستگاه‌های اجرایی بدون هیچ ملاحظه‌ای به دادستانی معرفی شوند.

وی با بیان اهمیت نظارت شهرداری کرمانشاه بر فعالیت آرامستان ها و دست فروشان بیان کرد: شهرداری کرمانشاه با توجه به حوزه‌های کاری مختلف باید بیشتر از سایر دستگاه‌ها بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در آرامستان و فعالیت دست فروشان نظارت کند.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: درب‌های آرامستان باید با همکاری نیروی انتظامی بسته و مراسمات خاکسپاری و تشییع جنازه باید با محدودیت تعداد نفرات انجام گیرد تا از ابتلاء نفرات بیشتر به ویروس کرونا جلوگیری شود.

بازوند تصریح کرد: به علت شرایط کرونایی اعلام شده است که بر فعالیت دست‌فروشان سخت‌گیری نشود اما مشاهده می‌شود که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی اندک است و شهرداری باید نسبت به ساماندهی آنان اقدام کند.

وی افزود: پنج میلیارد تومان اعتبار از سوی استانداری کرمانشاه به دانشگاه علوم پزشکی اختصاص یافته تا نسبت به تهیه و راه اندازی دستگاه اکسیژن ساز برای مراکز درمانی اقدام کنند.

استاندار کرمانشاه گفت: فرمانداران باید موضوع پیک چهارم کرونا را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهند تا هرچه سریع‌تر وضعیت استان بهبود پیدا کند و طرح شهید سلیمانی نیز باید با همکاری بسیج مانند گذشته با قوت ادامه یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.