| کد خبر: 228777 |

◄ کاهش تصادف با خودروهای سنگین؛ مستلزم ارتقای رفتار رانندگان غیرحرفه ای

در سرعت های بالا هر سپری در قسمت عقب تریلرها نصب باشد نمی تواند از متلاشی شدن کابین خودروها و وارد شدن صدمات شدید جلوگیری کند.

تین نیوز

یک فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا در پاسخ به این پرسش که نصب حفاظ های مستحکم در قسمت انتهایی تریلرها تا چه اندازه می تواند از بروز صدمه به سرنشینان خودورهای سواری که به عقب تریلر برخورد کرده اند، جلوگیری کند، گفت: در سرعت های بالا هر سپری در قسمت عقب تریلرها نصب باشد نمی تواند از متلاشی شدن کابین خودروها و وارد شدن صدمات شدید جلوگیری کند.

به گزارش تین نیوز، علیرضا سمنانی با تاکید بر این که کار باید از ریشه حل شود نه با تحمیل نصب سپر و هزینه ساختن برای رانندگان و کامیون داران، افزود: رفتارهای رانندگی باید عوض شود نه اینکه کامیونداران به نصب سپر مجبور شوند.

بیشتر بخوانید: جلوگیری از تردد یا اصلاح سپر بنزهای خاور؛ کدام اقدام صحیح‌تر است؟

وی عنوان کرد: همچنین خودروهای سواری باید با کیفیت تر شوند که با کوچکترین تصادفی، مچاله نشوند، ترمز سواری باید بهتر باشد تا بتواند سرعت را کنترل کند، آسفالت جاده ها باید استاندارد باشد تا بتواند سرعت خودرو را کنترل کند و خودروها لیز نخورند.

به گزارش تین نیوز، این راننده کامیوندار بیان کرد: همچنین لازم است رفتار رانندگان غیرحرفه ای ارتقا یابد تا ایمن تر برانند و مقررات فاصله طولی و عرضی را رعایت کنند.

سمنانی عنوان کرد: الزام به نصب سپر، آخرین مرحله و برای یک درصد آخر طراحی می شود زیرا سپر به خودی خود، هیچ تاثیری نخواهد داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.