| کد خبر: 222334 |

◄ رگولاتوری ریلی؛ ناظر نمی‌تواند از درونِ بدنه یک سازمان باشد

مشکل اساسی دیگر در همین زمینه رگولاتوری ریلی است، ناظر نمی تواند از درونِ بدنه یک ساختار و یک سازمان باشد و البته هر شرکت و نصفه شرکتی از بیرون هم نمی‌تواند باشد.

تین نیوز

برخی کارشناسان حمل و نقل معتقدند با وجود همپوشانی گستردگی کشور و ویژگی‌های حمل­ و نقل ریلی و همچنین برخورداری این صنعت از سیاست‌ها و قوانین حمایتی ارزشمند، با تاخیر ده ساله، سهم ریلی در بار 40 درصد و در مسافر کمتر از 10 درصد اهداف تعیین شده قانون مذکور است.

به گزارش تین نیوز، در همین زمینه چندی پیش عباس قربانعلی بیک کارشناس حوزه ریلی در یادداشتی که در این شبکه خبری منتشر شد، تاکید کرد: با توجه به پایین بودن شاخص‌های بهره­‌وری راه‌آهن نسبت به متوسط جهانی، پیشنهاداتی برای پیشرفت راه‌آهن ارائه می‌شود.

پس از طرح این پیشنهادات که در یادداشت پیوست قابل دسترسی است، احمد خشنودی از دیگر کارشناسان این حوزه در بخش نظرهای کاربران این شبکه خبری عنوان کرد:  مسئله نوشتن ِ قانون برای این همه اقدامِ به تحولات ساختاری، بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید:

پیشنهاداتی برای پیشرفت راه‌آهن در برنامه هفتم

وی افزود: قوانین ِ سیر و حرکت، قانون اساسی راه آهن هستند! نه تنها باید با ایجاد و بهره برداری از کریدورها، تغییر کنند بلکه در این تغییر باید متناسب با کشورهای همسایه و منطقه ای ِ مرتبط به روز آوری شوند.

این کارشناس تاکید کرد: مشکل اساسی دیگر در همین زمینه رگولاتوری ریلی است، ناظر نمی تواند از درونِ بدنه یک ساختار و یک سازمان باشد و البته هر شرکت و نصفه شرکتی از بیرون هم نمی‌تواند باشد.

خشنودی گفت: بحث آثوریتی و داشتن گواهینامه های بین المللی در این زمینه، بحث مهمی است، در درون سازمان باید ظرفیت ِ قانونی این تغییرات ایجاد شود و ظرفیت تخصصی برای پرسنل مرتبط! مرتبط یعنی تحصیلات مرتبط، تجربه مرتبط، با هم و همزمان.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.