| کد خبر: 217983 |

◄ یاتا: احتمال انتقال کرونا در سفرهای هوایی بسیار پایین است

سقوط تقاضای سفرهای هوایی به دنبال شیوع کروناویروس همچنان ادامه دارد این در حالی است که دو عامل این کاهش، اول محدودیت هایی است که دولت ها برای مهار بیماری اعمال می کنند و دوم اضطراب مردم از مجاورت با سایرین در فضای بسته به مدت طولانی است.

تین نیوز

سقوط تقاضای سفرهای هوایی به دنبال شیوع کروناویروس همچنان ادامه دارد این در حالی است که دو عامل این کاهش، اول محدودیت هایی است که دولت ها برای مهار بیماری اعمال می کنند و دوم اضطراب مردم از مجاورت با سایرین در فضای بسته به مدت طولانی است.

به گزارش تین نیوز، با آنکه محدودیت سفرهای هوایی خارج از کنترل یاتا است ولی این نهاد می کوشد تا خطرات واقعی ناشی از سفر با هواپیما را به عموم مسافران آموزش دهد . اگرچه اقدامات پیشگیری عمومی بر حفظ و رعایت فاصله اجتماعی تاکید دارد ولی این اصل با سفرهای هوایی ناسازگار است . 

این باور در حالی صورت می گیرد که تمام خطوط هوایی اقدامات لازم برای محافظت از سلامت مسافران خود را انجام داده و زدن ماسک ، استفاده از تجهیزات محافظت شخصی و ضد عفونی کردن عمیق هواپیما پس از هر پرواز را اجباری کرده اند . بد نیست بدانید که یاتا در مقام یک نهاد بین المللی 82 درصد از ترافیک هوایی جهان را تحت پوشش دارد . بنابراین مثل همیشه می کوشد تا با اطلاع رسانی به مسافران ؛ سطح واقعی ریسک سفرهای هوایی را معرفی کند تا از تشدید غیر واقعی آن بکاهد . 

بر اساس آخرین مطالعات یاتا ، نرخ انتقال عفونت در سفرهای هوایی نسبت به سایر موارد بسیار پایین است . بر اساس گزارش یاتا از ماه ژانویه تا مارس که زدن ماسک الزامی نبود ، تنها دو مورد آلودگی در هواپیما به ثبت رسید که هر دو مورد مشکوک به بیماری قبل از پرواز بوده اند .

 بر اساس این گزارش ، بین ژانویه تا مارس در 70 شرکت هواپیمایی که 45 درصد ترافیک هوایی را به عهده دارند ، فقط 4 انتقال از مسافر به خدمه پروزای رخ داده است . به علاوه پنج انتقال از خلبان به خلبان نیز ثبت شده است . در بررسی چهار مورد از این موارد که در مجموع 1100 مسافر داشته اند ، فقط 2 آلودگی از مسافران به خدمه و فقط یک مورد از مسافر به مسافر مشاهده شده است . 

 داده های یاتا نشان می دهد که انتقال در سفرهای هوایی نسبت به سایر موقعیت های اجتماعی بسیار پایین است . چراکه هوای داخل کابین هر دو یا سه دقیقه تعویض می شود و بکارگیری فیلترهای هپا با راندمان بالا،  به سلامت هوای کابین می افزاید . 

 گزارش یاتا با توجه به نقشه انتشار و چرخش هوای کابین، تاکید دارد که خالی گذاشتن صندلی وسط هیچ کمکی به عدم انتقال بیماری نمی کند ، چراکه با این فرض ، راهروها نیز می توانند عامل انتشار باشند . آمار نشان می دهد که خالی گذاشتن صندلی وسط ، به طور متوسط 62 درصد ظرفیت هواپیما را کم می کند . 

طبق نظرسنجی یاتا 83 درصد مردم اگر بدانند که در مقصد مقررات قرنطینه وجود دارد ، به سفر نمی روند . این در حالی است که قرنطینه راهکار کاهش بیماری با سرعت انتقال بالا است و در شرایط معمولی بی اثر است . یاتا در پایان گزارش امید دارد تا دولت ها با برداشتن محدودیت ها به رونق سفرهای هوایی کمک کنند . /انجمن شرکتهای هواپیمایی

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: انجمن شرکت های هواپیمایی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.