◄ آیا توقیف دفترچه بهترین روش جریمه رانندگان توسط پلیس است؟
رانندگان برونشهری یکی از بزرگترین مشکلات خود را توقیف دفترچه کار رانندگی توسط پلیس دانسته و عنوان میکنند توقیف دفترچه یعنی عملاً بیکار شدن راننده.
در حالیکه رانندگان تاکسیهای سواری کرایه رفع مزاحمت مسافربران شخصی و به تازگی اسنپ را یکی از راهکارهای حمایت از این صنف به خصوص در شرایط فعلی میدانند، یک فعال صنفی معتقد است این اقدام تنها از طریق نظارت دقیق پلیس راه ممکن است.
به گزارش تین نیوز، شیوع بیماری کرونا در حالی رانندگان سواری کرایه را با مشکلات شدید اقتصادی روبهرو کرده که آنان معتقدندچند راهکار میتواند بخشی از مشکلات آنان را برطرف کند.
بیشتر بخوانید:
به اعتقاد آنان افزایش هر ساله نرخ کرایه این خودروها با توجه به تورم موجود در کشور، رفع مزاحمت مسافربران شخصی، تعیین تکلیف مسئله سوخت بهصورت برنامهای منسجم، بدون تغییر و قابل اجرا، افزایش دائمی نرخ کرایه خودروهای مسافربری برون شهری به مانند تمام مشاغل و حقوق بگیران به صورت سالی یکبار(و نه فقط برای ایام نوروز)، اخذ هزینه کارت صحت سلامت با دفترچه تامین اجتماعی (پرداخت هزینه با احتساب سهم سازمان تامین اجتماعی و سهم راننده)، تغییر سیاست توقیف دفترچه ساعت به مدت ۴۵ روز و تخصیص تسهیلات ارزان قیمت و با شرایط ساده برای کاهش سن ناوگان از جمله راهکارهایی است میتواند موجب برطرف شدن مشکلات این بخش گردد.
عرضه مستقیم برای کوتاه کردن دست واسطه ها
به گزارش تین نیوز، محسن رجبی رئیس هیئتمدیره انجمن صنفی ناوگان برونشهری مسافری شهریار در مورد پیشنهادات ارایه شده، در بخش نظرهای کاربران این شبکه خبری نوشت: باتوجه به قیمت تاکسی سواری کرایه مهمترین راهکار، عرضه مستقیم آن توسط دولت به متقاضیان و کوتاه کردن دست واسطه از هر نوع است.
وی افزود: کارت سلامت میتواند در ابتدای درخواست کارت هوشمند با همان آزمایشهای تأمین اجتماعی صورت پذیرد و در ادامه هرساله جهت احراز سلامت فردی حتماً توسط طب کار انجام شود.
این فعال صنفی عنوان کرد: حل مشکل مزاحمت سواریهای شخصی و یا احتمالاً اسنپ میتواند با نظارت دقیق پلیس راه و پیگیری انجمنهای صنفی جهت حمایت از ناوگان و از طریق ارتباط مستقیم با پلیس راه کشور جهت جلوگیری از فعالیت مسافربرهای غیرقانونی صورت گیرد.
لزوم افزایش هرساله کرایه تاکسی
وی بر لزوم افزایش کرایه مطابق نرخ تورم و هر ساله نیز تاکید کرد و گفت: همچنین آسیبهای اجتماعی سنگین توقیف دفترچه کار رانندگان بخش مسافری برون شهری برای شخص راننده و خانوادهاش که توسط پلیس راه انجام میشود کارشناسی، نشده است.
رجبی افزود: در این مورد مسئولان صنفی و فرماندهی پلیس راه کشور میتوانند با پیشنهادات اثرگذار در جهت رفع این مشکل اقدام کنند.
درجه بندی تخلفات رانندگی
این فعال صنفی عنوان کرد: میتوان تخلفات رانندگی در بخش مسافر را درجهبندی کرد و درمجموع به جای توقیف دفترچه کار رانندگان با هماهنگی صنف و سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، کارت هوشمند راننده با توجه به درجه تخلف به مدت متفاوت غیر فعال گردد.
به گزارش تین نیوز، برخی رانندگان برونشهری نیز در تماس با خبرنگار ما یکی از بزرگترین مشکلات خود را توقیف دفترچه کار رانندگی توسط پلیس دانسته و عنوان کردند توقیف دفترچه یعنی عملاً بیکار شدن راننده.
آنان با طرح این پرسش که آیا توقیف دفترچه بهترین و تنها روش ممکن برای پلیس است که به موجب آن راننده باید با خجالت و شرمندگی مدت زمان زیادی، بیکار کنار خانواده خود بشیند؟ افزودند: راننده بیکار شده چگونه در این وضعیت اقتصادی خواهد توانست خرج خانواده را تامین کند؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.