| کد خبر: 213080 |

یک مقام صنفی:

◄ ارایه خدمات برون‌شهری توسط اسنپ، غیرقانونی است

اسنپ در اقدامی عجیب و غیرقانونی و برخلاف تمام پروتکل‌ها و تعهدات قبلی، در اپلیکیشن خود اقدام به افزودن گزینه سفر برون شهری برای ‌جابه‌جایی مسافر بین شهرها نموده است.

تین نیوز

یک فعال صنفی بخش مسافری جاده‌ای گفت: اخیراً اسنپ در اقدامی عجیب، غیرقانونی و برخلاف تمام پروتکل‌ها و تعهدات قبلی، در اپلیکیشن خود اقدام به افزودن گزینه سفر برون‌شهری برای ‌جابه‌جایی مسافر بین شهرها نموده است.

به گزارش تین نیوز، حمید حسین زاده  در گفت و گو با خبرنگار ما عنوان کرد: این امر نشان از قصد و اراده این شرکت برای در اختیار گرفتن و انحصاری نمودن حمل و نقل درون شهری و برون شهری کشور دارد. 

دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور عنوان کرد: فارغ از غیر قانونی بودن چنین اقدامی، این عمل در شرایطی صورت می‌گیرد که شرکت‌های مسافربری جاده‌ای به‌خاطر شرایط کرونا و کم شدن سفرهای غیر ضروری جاده‌ای و هوایی و بیشتر مورد استفاده قرار گرفتن خودروهای شخصی در مسافرت‌ها و عدم حمایت لازم از سوی دولت، تقریباً در حال ورشکستگی بوده و به‌سختی خود را سر پا نگهداشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در همین تهران نزدیک به 2000 نفر از رانندگان فرودگاه امام با خودروهای گران‌قیمت خود در بیکاری تقریباً مطلق به‌سر می‌برند و با تبعات ناشی از بیکاری مانند اقساط معوقه و هزینه معیشت خانواده دست به‌گریبان بوده و روزگار سختی را سپری می‌کنند.

به گزارش تین نیوز، این فعال صنفی افزود: تمام رانندگان مناطق مرزی که همگی از محروم‌ترین اقشار جامعه هستند به‌خاطر مسدود شدن مرزها چهار ماه است به‌طور کامل خانه‌نشین شده‌اند،  اتوبوس‌ها و سواری‌های عمومی جاده‌ای با حداقل ظرفیت فعالیت نموده و بعضاً هفته‌ای یک سرویس بیشتر انجام نمی‌دهند. با این شرایط این حرکت و اقدام این تاکسی اینترنتی را چگونه می‌شود توجیه و هضم نمود؟  

حسین‌زاده گفت: در هر صورت این اقدام مشکوک اسنپ موجب ناراحتی شدید رانندگان حرفه‌ای جاده‌ای شده و همگی به جد معترض این موضوع هستند و بنده به نمایندگی از کانون انجمن‌های صنفی کشور به همراه ریاست اتحادیه سواری کرایه کشور در روز سه شنبه(دیروز) موضوع نگرانی شدید  رانندگان و شکایت خود را به مدیر کل دفتر مسافر سازمان راهداری منعکس نموده و خواهان اقدام عاجل و قاطع سازمان در این خصوص شده و پیگیر این موضوع خواهیم بود.

این مقام صنفی عنوان کرد: به همه شرکت‌های تاکسی اینترنتی متذکر می‌شویم حریم جاده خط قرمز رانندگان جاده‌ای است و سعی نکنید با نقض این حریم مشکلاتی برای جامعه ایجاد کنید و مسلماً ادامه این اقدام، سوء نیت متولیان این شرکت‌ها برای برهم زدن آرامش و ایجاد تنش در جامعه محسوب می‌شود که شایسته است مقامات انتظامی و امنیتی جامعه به این موضوع توجه کافی داشته باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.