| کد خبر: 212625 |

نماینده اسبق ایران در ایکائو:

◄ حراست از جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی به عهده ایران است

مسئولیت بررسی سانحه هواپیمای اوکراینی به عهده کشور ایران است و در این مورد خاص چون امکانات در سترس نیست می‌توان آن را به کشور دیگری که امکانات دارد، برده و اطلاعات آن را پیاده‌سازی کنند.

تین نیوز

یک کارشناس هوانوردی گفت: مسئولیت بررسی سانحه هواپیمای اوکراینی به عهده کشور ایران است و در این مورد خاص چون امکانات در سترس نیست می‌توان آن را به کشور دیگری که امکانات دارد، برده و اطلاعات آن را پیاده‌سازی کنند.

به گزارش تین نیوز، علیرضا منظری این مطلب را در گفت و گو با خبرنگار ما و پس از آن بیان کرد که  روز گذشته اعلام شد ایران در واکنش به تاخیر طرف اوکراینی، احتمالاً جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را به فرانسه ارسال می‌کند.

این کارشناس افزود: با توجه به اینکه هواپیمای متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین و با ثبت کشور اوکراین در کشور ایران دچار سانحه شده، مسئولیت بررسی سانحه به عهده کشور ایران است.

وی عنوان کرد: البته کشورهایی از جمله کشورهای سازنده هواپیما و بهره‌بردار هواپیما  هم می‌توانند در جلسات به عنوان ناظر حضور داشته باشند.

منظری خاطرنشان کرد: بنابراین برای بررسی نیاز است کشور رسیدگی کننده اطلاعات جعبه سیاه را پیاده‌سازی نموده و جهت رسیدن به نتیجه نهائی مورد بهره‌برداری قرار دهد.

بیشتر بخوانید:

توضیح سازمان هواپیمایی درباره تحویل جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی

ایران، جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را به اوکراین تحویل می‌دهد

نماینده اسبق ایران در ایکائو، افزود: حال اگر کشور رسیدگی کننده ابراز پیاده‌سازی اطلاعات جعبه سیاه را نداشته باشد باید از امکانات دیگر کشورها استفاده نموده و بهای خدمات آن را بپردازد.

او تاکید کرد: در این مورد خاص چون امکانات در سترس نیست می‌توانند آن را به کشور دیگری که امکانات لازم را دارد، برده و اطلاعات آن را پیاده‌سازی کنند.

منظری خاطرنشان کرد: البته حراست از جعبه سیاه به عهده ایران است و می‌تواند از اعضای کمیته رسیدگی که نمایندگان سایر کشورها هستند نیز جهت حضور در جلسات پیاده‌سازی دعوت نماید.

وی گفت: عموماً در این نوع بررسی‌ها تلاش می‌شود امور به صورت اجماعی دنبال شود تا بتوانند به نتیجه مناسب برای پیشگیری از سوانح بعدی برسند.

به گزارش تین نیوز روز گذشته اعلام شد، مقامات ایرانی در واکنش به تاخیر طرف اوکراینی در پاسخ به پیشنهاد ایران در خصوص جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی و همچنین روشن شدن گام‌های بعدی اقدام در این زمینه، تصمیم گرفته‌اند جعبه سیاه این هواپیما را به کشور دیگری (احتمالاً فرانسه) ارسال کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.