| کد خبر: 212122 |

◄ بازسازی نظام مدیریتی شرکت‌های هواپیمایی؛ نیازی که نادیده گرفته می‌شود

بازسازی نظام مدیریتی و بازرگانی شرکت‌ها راهکاری برای شرکت‌های هواپمایی است که باید از این فرصت استفاده کرده و مطالعه و طرح را تهیه و اجرا نمایند.

تین نیوز

در حالی که چند روز پیش وزارت خارجه آمریکا یک شرکت چینی را به دلیل ارائه خدمات به خطوط هوایی ماهان در فهرست تحریم‌های خود قرار داد نماینده اسبق ایران در ایکائو با بیان این‌که تحریم‌های هوایی موضوع جدیدی نیست یک راهکار برون‌رفت از تبعات اقتصادی تحریم‌ها و مشکلاتی که به دلیل شیوع بیماری کرونا گریبانگیر صنعت هوایی شده را بازسازی نظام مدیریتی و بازرگانی شرکت‌های هواپیمایی ذکر کرد.

به گزارش تین نیوز، علیرضا منظری به خبرنگار ما گفت: در مدت طولانی صنعت هوانوردی کشوری با مسئله تحریم‌ها مواجه بوده و فقط در مدت زمان مشخصی تحریم‌ها ساده‌تَر بوده و در دوران‌های دیگر با شدت بیشتری اقدام می‌شده است.

 پرونده سازی بی‌بی‌سی برای تحریم ماهان

وی افزود: به همین جهت شرکت‌های فعال در صنعت، همواره برای یافتن  راهکارهایی برای رهایی از تحریم تلاش کرده و موفق بوده‌اند که نتیجه آن هم برقراری حمل و نقل هوایی در ایران در گذشته بوده است.

او عنوان کرد: در این میان اعمال تحریم‌ها بر شرکت ماهان بیش از دیگران بوده و این در حالی است که این شرکت توانسته در دوران تحریم موفق‌تَر عمل کند به طوری که در یک سال‌هایی بیشترین جا به جایی مسافر را انجام داده و کمک شایانی به حمل و نقل هوایی نموده است.

این کارشناس هوانوردی بیان کرد: از طرف دیگر سانحه هوایی برای هواپیمای اوکراین مجدداً خللی در پرواز شرکت های هواپیمایی خارجی به مقصد ایران وارد آمد که تعداد آنها به اندازه کافی کاهش یافت و پس از آن با همه‌گیری بیماری کرونا و ایجاد قرنطینه ضربه نهایی به صنعت هوایی در مورد برقراری پروازها به ویژه پروازهای بین‌المللی وارد شد و تقریباً بخش عمده‌ای از سفرهای هوایی را به تعطیلی کشاند.

منظری خاطرنشان کرد: اگر چه اکنون تسهیلات برای انجام فعالیت‌ها در پسا کرونا فراهم آمده تا سفرهای هوایی تحت شرایطی  برقرار گردد ولی هنوز بسیاری از افراد تصمیم به سفر نمی‌گیرند و به نظر می‌رسد زمان لازم است تا مجدداً بتوان به حالت عادی و یا قبل از کرونا برگشت.

به گزارش تین نیوز، او گفت: با توجه به تغییر شرایط و ضربه‌های مالی به شرکت‌های هواپیمایی باید در کشور راهبردهای جدیدی اتخاذ گردد که یکی از آنها کمک و مساعدت دولت و دستگاه حاکمیت است که می‌تواند با ایجاد تسهیلات مالی و اداری در راه‌اندازی آنها مؤثر باشد.

وی افزود: راهکار دیگر بازسازی نظام مدیریتی و بازرگانی شرکت‌ها است که باید از این فرصت استفاده کرده و مطالعه و طرح را تهیه و اجرا نمایند.

منظری عنوان کرد: از موارد دیگر مطالعه و بررسی و مذاکره میان شرکت‌های هوایی برای ادغام و یا همکاری‌های بازرگانی است که می‌تواند بخشی از ضررهای این دوران را پوشش داده و نکته کاهش مسافر را در برگیرد.

او تاکید کرد: با این وجود باید در مورد مشکلات مرتبط با تحریم، دولت و وزارت خارجه همکاری نزدیک با شرکت ها داشته باشند تا بتوانند فشار آمریکا بر سایر کشورها را کاهش دهند و در مورد ایجاد تسهیلات از طریق شرکت‌های خصوصی تاثیرناپذیر از آمریکا به آنها کمک نمایند و یا در حذف برخی مقررات اداری برای خرید و یا ورود هواپیما و قطعات اقدام نماید.

به گزارش تین نیوز، وزارت خارجه آمریکا روز 30 اردیبهشت(19 می) اعلام کرد یک شرکت چینی را به دلیل ارائه خدمات به خطوط هوایی ماهان تحریم کرده است.

بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا، شرکت "شانگهای سنت لاجیستیکس" مستقر در چین به به دلیل ارایه خدمات فروش به شرکت ماهان که خود در فهرست تحریم‌های آمریکاست، تحریم شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس حمل و نقل هوائی 0 0

    با احترام برای دوست قدیمی آقای منظری
    آیا بهتر نیست نخست بدنبال لغو تحریم ها باشیم؟
    بعد قوانین اداره شرکتهای هواپیمایی در کشور را مطابق مقررات ایکائو ، یاتا و EASA و عرف هوانوردی ایمن انجام دهیم تا هواپیمای مسافری ایرانی در بخش بار کالای خطرناک و سلاح حمل ننموده و بی اعتمادی بوجود آورد یا مسافر کرونایی وارد فرودگاه امام با آگاهی کامل کند!!!!