| کد خبر: 210858 |

معافیت مالیات بر درآمد دریانوردان شرکت ملی نفتکش ایران منتفی شد

نتیجه پیگیری انجمن صنفی کارگری دریانوردان تجاری ایران درباره معافیت یا کاهش مالیات بر حقوق و دستمزد دریانوردان اعلام شد.

تین نیوز

نتیجه پیگیری انجمن صنفی کارگری دریانوردان تجاری ایران درباره معافیت یا کاهش مالیات بر حقوق و دستمزد دریانوردان اعلام شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، اخیراً دریانوردان شرکت ملی نفتکش ایران در راستای پیگیری «معافیت یا کاهش مالیات بر حقوق و دستمزد دریانوردان» موضوع ماده ۲ «قانون دریایی ایران» مصوب سال ۴۳، به انجمن صنفی کارگری دریانوردان تجاری ایران ماموریت پیگیری این موضوع از سازمان امور مالیاتی را دادند.

بر اساس ‌ماده ۲ قانون دریایی ایران، مهندسین و افسران و کارکنان ایرانی کشتیرانی در مدتی که جزو کارکنان کشتی باشند، از پرداخت مالیات بر حقوق و مزایای دریافتی معاف خواهند بود.

انجمن صنفی کارگری دریانوردان تجاری ایران در این‌باره نوشت: انجمن این موضوع را با اولویت در دستور کار کمیته حقوقی انجمن قرار داد. در این راستار رایزنی‌ها و جلساتی با مسئولان شمنا (شرکت ملی نفتکش ایران) و سازمان امور مالیاتی کشور برگزار شد که درنهایت موضوع به کارشناسان دفتر فنی سازمان امور مالیاتی ارجاع داده شد.

مدیرکل دفتر فنی و مدیریت ریسک مالیاتی طی نامه‌ای معافیت مالیاتی دریانوردان موضوع ماده ۲ قانون دریایی ایران را لغو کرده و فاقد اثر دانسته و تاکید شده است که قابلیت‌های قانونی بر اساس ماده ۹۲ قانون مالیات‌های مستقیم مبنی بر اعمال معافیت ۵۰ درصدی برای مناطق محروم برقرار است که در صورت تحقق برخی پیش‌نیازهای قانونی و اداری، امکان استفاده دریانوردان از این معافیت وجود خواهد داشت.

از دلایل القای ماده مذکور، در نامه مدیرکل دفتر فنی و مدیریت ریسک مالیاتی تاریخ تصویب قانون مالیات‌های مستقیم در سال ۶۸ بوده که کلیه قوانین و مقررات مالیاتی مغایر دیگر نسبت به آنها ملغی می‌شود. بنابراین معافیت موضوع ماده ۲ قانون مصوب سال ۴۳ درخصوص دریانوردان به این ترتیب ملغی می‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.