| کد خبر: 210318 |

◄ توقف 2 ماهه کامیون‌ها در مرز و بی‌‎‌توجهی فورواردرها

طبق مقرات و قوانین گمرک هرگاه عملیات فورواردر کالا طبق قوانین فورس ماژور صورت نگیرد شرکت فورواردر موظف است کالا را در مکانی مناسب تخلیه و به صاحب کالا اعلام نماید.

تین نیوز

یک راننده کامیون گفت: بیش از ۳۰ تانکر قیرکش ایرانی از اسفند ماه در پارکینگ گمرک تمرچین پیرانشهر بلاتکلیف و متوقف هستند.

به گزارش تین نیوز، کریم کاظمی یکی از کامیونداران قیرکش که در زمینه حمل قیر در مسیر عراق به ترکیه فعالیت می‌کند در تماس با خبرنگار ما گفت: در تاریخ ۹۸/۱۲/۱ دولت ترکیه طی ابلاغیه رسمی به ایران، واردات تمامی مشتقات نفتی و از جمله قیر را به خاک ترکیه ممنوع اعلام کرد.

وی افزود: متعاقب آن، در پی شیوع ویروس کرونا، مرز بازرگان را بر روی ناوگان ایرانی بست و تا امروز هشتم اردیبهشت سال 99 ، کماکان تمامی مرزهای خود را بسته نگه داشته است.

بیشتر بخوانید:

کاظمی عنوان کرد: به همین دلیل بیش از ۳۰ تانکر قیرکش ایرانی کماکان در پارکینگ گمرک تمرچین پیرانشهر بلاتکلیف و متوقف هستند و تاکنون هیچ اقدامی از طرف مسئولان گمرکات و دیگر مسئولان جهت تغییر مسیر و یا ترانشیپ کالا صورت نگرفته است.

وی گفت: این در حالی است که طبق مقرات و قوانین گمرک هرگاه عملیات فورواردر کالا طبق قوانین فورس ماژور صورت نگیرد شرکت فورواردر موظف است کالا را در مکانی مناسب تخلیه و به صاحب کالا اعلام کند.

این راننده افزود: ولی متاسفانه مسئولان به بهانه‌های مختلفی از انجام این مهم طفره می‌روند و با این کار موجب بروز مشکلات معیشتی برای رانندگان شده‌اند.

به گزارش تین نیوز، 2 روز پیش نیز مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خواستار خودداری از عزیمت و اعزام کامیون‌ها بدون هماهنگی و اطلاع از ظرفیت‌‌ها، به مرز پرویز خان شد.

غلامحسین دغاغله در نامه‌ای از مدیران کل استانی خواست: با توجه به ازدحام ناوگان در مرز پرویز خان و ایجاد صف طولانی و افزایش مدت خواب کامیون‌ها، مراتب به شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان اطلاع‌رسانی شود تا از اعزام کامیون بدون هماهنگی و اطلاع از ظرفیت این مرز تا اطلاع ثانوی خودداری شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.