| کد خبر: 209601 |

شهردار تهران وعده داد:

◄ اتوبوس‌های برقی به تهران می‌آیند

شهرداری تهران با وجود عدم اعتماد بانک‌ها به دلیل بدحسابی و نوسانات بازار ارز و تحریم در توسعه حمل و نقل عمومی با مشکلاتی مواجه است؛ اما باز هم در حال توسعه حمل و نقل عمومی است.

تین نیوز

شهردار تهران با بیان اینکه تلاش داریم پای اتوبوس‌های برقی را به تهران باز کنیم، گفت: سوخت‌های فسیلی موجب آلودگی مضاعف می‌شوند و باید کلاً به سمت خودروهایی با آلودگی کمتر و حتی پاک برویم که با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری تولید این گونه خودرو، واردات و حتی مونتاژ  توسط تولید کنندگان داخلی در دستور کار قرار گرفته است که البته گرایش به سمت خودروهای پاک یک الزام است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، پیروز حناچی این مطلب را 23 اسفند سال گذشته بیان کرد و افزود: شهرداری تهران با وجود عدم اعتماد بانک‌ها به دلیل بدحسابی و نوسانات بازار ارز و تحریم در توسعه حمل و نقل عمومی با مشکلاتی مواجه است؛ اما باز هم در حال توسعه حمل و نقل عمومی است.

 حناچی در مورد چشم انداز بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی در پایتخت با بیان اینکه تامین ۶۳۰ واگن برای مترو به مراحل نهایی رسیده است، گفت: بانک مرکزی می بایست برای تامین ۶۳۰ واگن، ضمن تعیین بانک عامل داخلی،  نامه‌ای را برای شرکت بیمه صادرات چین ارسال کند تا  کار تأمین واگن رسما آغاز شود.

وی با بیان اینکه دولت برای بازسازی ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس اعتبار در نظر گرفته است، افزود: همچنین از محل تبصره ۱۸  اعتباراتی برای خرید اتوبوس‌های جدید در نظر گرفته است و با همکاری صندوق امید نیز در حال دریافت تسهیلات برای خرید اتوبوس های جدید برای شهر تهران هستیم که  اگر تامین شود؛  بخش زیادی از بحران کمبود وسایل حمل و نقل عمومی حل می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    از شرکت مپنا بخواهید اتوبوس هیبریدی تولید کند!
    یک اتوبوس مارال ، مانند اتوبوس های درون شهری اسکانیا مشهد طراحی کنند به این نحو که یک موتور گازسوز یورو۶ ساخت داخل نیرو را به محور اول عقب انتقال دهد و موتور های برقی نیرو را به محور دوم عقب اتوبوس انتقال دهند و قابلیت چرخش هم داشته باشند!
    اینطوری نیازی به ساخت ایستگاه شارژ باتری های اتوبوس نیست ، چون موتور درون سوز و نیروی حاصل از ترمز ها اینکار را میکند!
    پس هزینه عملیاتی کردن این اتوبوس ها بسیار کمتر خواهد بود!