| کد خبر: 204892 |

موردی از مشاهده ویروس کرونا در پایانه مرزی اینچه‌برون وجود ندارد

مدیر پایانه مرزی اینچه‌برون در شرق استان گلستان گفت: تاکنون هیچ موردی از فرد یا افراد مبتلا به ویروس کرونا در این پایانه مرزی مشاهده نشده و نظارت دقیق برای ممانعت از ورود افراد مبتلا به این ویروس، مورد تاکید است.

تین نیوز

مدیر پایانه مرزی اینچه‌برون در شرق استان گلستان گفت: تاکنون هیچ موردی از فرد یا افراد مبتلا به ویروس کرونا در این پایانه مرزی مشاهده نشده و نظارت دقیق برای ممانعت از ورود افراد مبتلا به این ویروس، مورد تاکید است.

به گزارش  تین‌نیوز از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان، محسن عامریون روز دوشنبه اظهارداشت: تمام نیروهای اداری این پایانه مرزی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از طریق ترددهای مرزی در حالت آماده‌باش هستند.

وی افزود: کارکنان پایانه مرزی اینچه‌برون تا اطلاع ثانوی ورود و خروج ناوگان باری و مسافری را تحت نظارت‌های بهداشتی قرار داده و رانندگان نیز فقط می‌توانند پس از معاینات پزشکی برای انجام کارهای اداری خود وارد پایانه شوند.

به گفته وی، تهیه و توزیع ماسک و دستکش برای همکاران، آموزش آنان در خصوص نحوه سرایت ویروس کرونا و راه‌های پیشگیری از آن، هماهنگی با مراکز بهداشتی درمانی و پلیس مرز از دیگر اقدامات اجرایی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در تنها مرز زمینی استان گلستان است.

مدیر پایانه مرزی اینچه‌برون تصریح کرد: با توجه به احتمال ورود ویروس کرونا از مرز ترکمنستان، نشست‌های توجیهی و مشترک دستگاه‌های اجرایی مستقر در اینچه برون به منظور مواجهه با خطرات احتمالی تشکیل شده است.

پایانه مرزی اینچه برون د رحوزه شهرستان گنبدکاووس واقع شده و با ۵۰ هکتار وسعت، تنها مرز رسمی کشور در استان گلستان بین ایران و ترکمنستان است که تمام مراودات اقتصادی اجتماعی بین دو کشور از طریق آن انجام می‌شود. 

ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته (آذر/دی) میلادی در بازار غذاهای دریایی شهر ووهان واقع در استان هوبی چین که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی می‌فروشند، آغاز شد. این ویروس اکنون علاوه بر ۳۰ استان و منطقه در چین به ۱۲ کشور دیگر از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه هم سرایت کرده است.  

بر اساس آخرین آمار تاکنون نزدیک به ۱۰ هزار نفر در چین به این ویروس مبتلا شده اند و بیش از ۲۱۳ نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

تا کنون هیچ موردی از شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا در ایران مشاهده نشده و دوربین‌های حرارتی مستقر در مبادی ورودی کشور بطور مستمر مسافران را چک می کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.