| کد خبر: 20351 |

پلیس سرویس های مدرسه غیرقانونی را توقیف کند / فراهم سازی بستر آموزش ۱۶ هزار راننده سرویس مدرسه

تین نیوز | مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با اشاره به فراهم سازی آموزش 16 هزار راننده سرویس مدرسه در این سازمان و ارائه برچسب و کارت شناسایی هوشمند از پلیس راهنمایی و رانندگی خواست که با خودروهای شخصی که اقدام به جابه جایی غیرقانونی دانش آموزان می کنند برخورد قانونی کند. 
 
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران  میثم مظفر مدیرعامل پیش از ظهر چهارشنبه- 12 شهریور- در حاشیه بازدید رییس پلیس راهور تهران بزرگ ، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران و سرپرست اتحادیه تاکسیرانی های کشوراز مرکز کنترل و نظارت هوشمند تاکسیرانی از آموزش 8 هزار راننده سرویس مدارس خبر داد و گفت: آموزش این تعداد از رانندگان از ابتدای ماه جاری آغاز شده و امکانات و تجهیزات موجود برای  آموزش تعداد بیشتر رانندگان در سال تحصیلی جدید وجود دارد.
 
مظفر از اعطای کارت شناسایی  هوشمند ویژه به رانندگانی که دوره های سرویس مدرسه سازمان تاکسیرانی را می گذرانند خبر داد و افزود: در این کارنامه ها تصویر چهره راننده سرویس مدارس درج می شود که برخلاف برچسب ها که امکان جابه جایی و انتقال خودرو وجود دارد، هیچ گونه تخطی از آن امکان پذیر نیست.
 
وی بر ضرورت الزام اجرای آموزش های رانندگان سرویس مدارس برای  تمامی دارندگان برچسب تاکید و خاطرنشان کرد: در حال حاضر 16 هزار سرویس مدرسه برای خدمت رسانی آماده اند که سازمان تاکسیرانی نیز امکان آموزش تمامی آنها را در دانشگاه و مرکز آموزش این سازمان دارد.
 
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران  خاطرنشان کرد: در صورت تعامل آموزش و پرورش و پلیس راهور باید شرایطی به وجود آید که هیچ مدرسه ای اجازه قرارداد بستن با خودروهایی که دوره های آموزشی را نگذرانده اند را نداشته باشد.
 
مظفر با بیان اینکه ما برای نظارت بر اجرای طرح تاکسی سرویس مدارس نیازمند همکاری پلیس هستیم ، گفت:  بهتر است پلیس راهور در قالب طرحی ضربتی از مهرماه  با خودروهایی که بدون داشتن برچسب اقدام به جابه جایی دانش آموزان می کند برخورد و انها را متوقف کند.
 
وی افزود: در عین حال باید علاوه بر جلسات ستادی کمیته هایی در مناطق با حضور نمایندگان آموزش و پرورش، پلیس و تاکسیرانی برای ساماندهی و پیگیری جزیی و دقیق طرح تشکیل و برگزار شود.
 
مظفر از مصوبه هیات مدیران برای کاهش عوارض واردات خودروی هیبریدی خبر داد و افزود: بر اساس این مصوبه، عوارض 90 درصدی به 4 درصد کاهش یافته وبه سرمایه گذاران به ازای ورود هر خودرو 60 میلیون تومان وام نیز پرداخت می شود.
 
   آموزش 2 هزار مدیراجرایی تاکسی سرویس در 2 هزار مدرسه
 در ادامه این جلسه اسفندیار چاربند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن ابراز رضایتمندی از عملکرد سازمان تاکسیرانی در طرح سرویس مدارس گفت: در حال حاضر از طریق 16 هزار تاکسی سرویس مدارس موجود 100 هزار دانش آموز در تهران جا به جا می شوند که این میزان جابه جایی نیازمند نظارت دقیق و ایمن با همکاری پلیس راهور است.
 
چاربند از پیشنهاد مدیرعامل تاکسیرانی برای الزام رانندگان سرویس مدارس در گذراندن دوره های آموزشی استقبال کرد و افزود: علاوه بر رانندگان باید افرادی تحت عنوان مدیراجرایی تاکسی سرویس مدارس آموزش های لازم را ببینند  و واسط بین مدارس و پیمانکاران باشند و بخشی از وظیفه نظارتی مارا انجام دهند.
 
به گفته ی وی تعداد مدیران اجرایی تاکسی سرویس مدارس 2 هزار نفر خواهد بود که باید بر اساس شاخص هایی که برای شایستگی و توانمندی های ایشان تعریف می شود دوره های آموزشی را در کنار رانندگان سرویس مدارس در تاکسیرانی گذرانده باشند.
 
وی بر لزوم استاندارسازی آموزش های تاکسی سرویس مدارس تاکید و تصریح کرد: زمانی می توانیم به استانداردی برای یک طرح دست یابیم که آموزش را وارد کار کرده و گواهی نامه لازم را به ایشان اعطا کنیم.
 
سرهنگ سیدتیمور حسینی رئیس پلیس راهور تهران نیز در این جلسه برای افزایش همکاری ها در اجرای مناسب طرح تاکسی سرویس مدارس از ابتدای سال تحصیلی جدید اعلام آمادگی کرد و گفت: امیدواریم امسال طرح به گونه ای اجرا شود که پیش از ارائه آمار و اطلاعات توسط مسئولان ، مردم شاهد تغییرات گسترده در این حوزه در سطح شهر باشند.
 
 در ابتدای این جلسه حسن اشتری، معاون فرهنگی آموزشی سازمان تاکسیرانی نیز از آموزش 92 ساعته 1800 راننده سرویس مدرسه در قالب فاز نخست آموزش سرویس مدرسه خبر داد و افزود: این آموزش ها در طول سال نیز از طریق مرکز آموزش تاکسیرانی ارائه می شود و امکان آموزش سرویس هایی که بعد از مهر نیز وارد ناوگان می شوند وجود دارد .
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.