| کد خبر: 203027 |

واکاوی ادامه‌دار یک حادثه واژگونی مرگبار

دادستان زنجان گفت: بررسی و واکاوی موضوع واژگونی اتوبوس به قوت ادامه دارد و کوتاهی‌‎‌کنندگان باید پاسخگوی وقوع این حادثه باشند.

تین نیوز

دادستان زنجان گفت: بررسی و واکاوی موضوع واژگونی اتوبوس به قوت ادامه دارد و کوتاهی‌‎‌کنندگان باید پاسخگوی وقوع این حادثه باشند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، ساعات اولیه صبح روز دهم دی ماه بود، خبر واژگونی یک دستگاه اتوبوس در کیلومتر 20 آزادراه زنجان – تبریز رسانه‌ای شد.

حادثه واژگونی که طبق آمار اولیه اورژانس تلفات آن 7 کشته و 18 مصدوم بود، اما این همه ماجرا نبود و رفته رفته تعداد مجروحین و کشته‌ها بیشتر شد.

اما پس از چند ساعت رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و خدمات درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تکمیل اطلاعات حادثه گفت: این حادثه حدود ساعت 5 و 5 دقیقه صبح روز سه شنبه در کیلومتر ۲۵ اتوبان زنجان – تبریز رخ داد.

اصغر جعفری روحی افزود: با اعلام حادثه به اورژانس ١١۵ بلافاصله پنج دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل اعزام شد.

وی تصریح کرد: متاسفانه در این حادثه ۱۰ نفر جان باختند و ۱۱ نفر پس از اقدامات اولیه توسط تکنسین‌های اورژانس به نزدیکترین مراکز درمانی انتقال یافتند.

علت حادثه مشخص نیست

رئیس پلیس راه استان زنجان نیز در ارتباط با این حادثه گفت: علت وقوع حادثه هنوز مشخص نشده است اما بر اساس آخرین آمار 9 نفر در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند.

عباس مظفری با بیان اینکه متاسفانه 9 نفر از سرنشینان اتوبوس در پی حادثه سقوط  به دره در اتوبان زنجان به تبریز در دم جان باختند، گفت: همچنین 10 نفر دیگر نیز با توجه به میزان جراحات وارده به مراکز درمانی نزدیک اعزام شدند.

رئیس پلیس راه استان زنجان، اظهار داشت: 10 نفر مصدوم یاد شده که به بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان انتقال یافتند که پنج نفر سرپایی درمان شدند اماپنج نفر دیگر بستری هستند.

با توجه به نوع واژگونی اتوبوس مصدومین حادثه و البته فوتی‌ها به سرعت افزایش یافت و پس از چند ساعت از وقوع این حادثه اسامی برخی از جان باختگان این حادثه اعلام شد که شامل علی یحیوی، علیرضا پورحسن آلانق، جواد قوی بنائم، حدیقه سلیمی، مرتضی محمدولی‌لو، رحیم محدث کرمانشاهی، اصغرهادیان دهکردی، زهرا باقرزاده و دو جسد شناسایی نشده بودند.

موضوع تا حدی حساس بود که رئیس کل دادگستری استان زنجان به سرعت دستور پیگیری موضوع را داد و ضمن عیادت از مصدومین این حادثه ضمن تقدیر از آمادگی و ارائه خدمات فوری در مجموعه علوم پزشکی استان، روند رسیدگی به مصدومان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه تیم‌های پزشکی و کادر درمانی این مجموعه با آمادگی کامل و به سرعت اقدامات لازم برای درمان مصدومان حادثه را از همان ساعات اولیه آغاز کرده‌اند و متخصصین مختلف بر بالین مصدومان حضور داشتند.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی با اشاره به حادثه ناگوار تصادف اتوبوس در اتوبان زنجان – تبریز که منجر به کشته شدن تعداد 10 نفر و مصدومیت 10 نفر دیگر از هموطنان شده بود، گفت: بنده در نخستین فرصت بعد از این حادثه دستور رسیدگی و بررسی علت و عاملین حادثه را به دادستان و پلیس راهنمایی و رانندگی دادم که به قید فوریت این موضوع بررسی و گزارش کنند.

 رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه در گذشته همچنین حوادث در اتوبان زنجان – قزوین اتفاق افتاد و در این زمینه نیاز به بررسی فنی جاده‌های استان هستیم که بعضا کارشناسان علت تصادفات را نقص فنی جاده‌ها می‌دانند که در صورت تأیید این موضوع باید نسبت به اصلاح  جاده‌ها توسط مسؤولین راهداری در اسرع وقت، اقدام فوری به عمل آید.  

بررسی موضوع واژگونی اتوبوس توسط دستگاه قضایی اما محدود به این چند روز نخست نبوده و مسؤولان همچنان پیگیر معرفی عاملان و مصوبان این موضوع که موجب کشته شدن تعدادی از هموطنان شد، هستند.

مقصران موضوع اتوبوس باید جوابگوی کوتاهی خود باشند

دادستان زنجان در این باره به خبرنگار فارس گفت: در حال واکاوی موضوع هستیم و تحقیقات متوقف نشده است.

حجت‌الاسلام محسن کرمی با بیان اینکه برای بررسی بهتر موضوع حتی درخواست دادیم که کارشناسانی از راهور تهران بیایند و موضوع واژگونی را بررسی کنند، گفت: آنطور که اطلاع گرفته‌ام اتوبوس بار اضافی داشته است، پس اگر اینطور است چرا سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان درخواست نمایندگی سپهتن این موضوع را متوجه نشده است.

وی با اشاره به اینکه در قضیه این اتوبوس، تخلف راننده محرز است، اما سوال اینجاست که چرا موضوع پیشگیری نشده است، تصریح کرد: قطعا مسؤولان باید پیگیر موضوع باشند و ما نیز به نوبه خود تا روشن شدن ماجرا پیگیر آن هستیم.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که بارها نسبت به آن هشدار داده‌ایم ایمنی جاده‌هاست پس اگر این موضوع هم صادق باشد، باید مسىؤولان ذیربط درباره آن پاسخگو باشند.

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز در تشریح جزئیات حادثه واژگونی اتوبوس در آزادراه زنجان-تبریز اظهار داشت: این اتوبوس متعلق به شرکت عدل اصفهان بوده است که از اصفهان عازم تبریز بود.

داریوش باقرجوان اضافه کرد: این اتوبوس حدود ساعت پنج صبح در ۲۵ کیلومتری خروجی زنجان در آزادراه تبریز-زنجان دچار حادثه می‌شود و سرعت اتوبوس بر اساس سامانه سپهتن در لحظه وقوع حادثه ۹۰ کیلومتر بر ساعت بوده است.  

یکی از مصدومین این حادثه نیز ضمن ابراز تأسف از حادثه به وجود آمده گفت: حوادث رانندگی و تصادفات جاده‌ای پایان ندارد و متأسفانه در هر مقطعی تعدادی از افراد جان خود را از دست می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه مسؤولان باید پیگیر جان فوت شدگان باشند، تصریح کرد: متاسفانه در اثر این حادثه و حوادث مشابه جاده‌ای، خانواده‌های بسیاری داغدار می‌شوند که تبعات بسیاری برای آنها دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.