| کد خبر: 202202 |

سایه کارخانجات حریم تهران بر آلودگی پایتخت

شهردار تهران با اشاره به آلودگی هوای پایتخت تاکید کرد که می‌بایست به نقش کارخانجات اطراف تهران که آلودگی آنها بر تهران سایه می‌اندازد توجه کرد.

تین نیوز

شهردار تهران با اشاره به آلودگی هوای پایتخت تاکید کرد که می‌بایست به نقش کارخانجات اطراف تهران که آلودگی آنها بر تهران سایه می‌اندازد توجه کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، پیروز حناچی ظهر امروز در حاشیه افتتاح ایستگاه مترو مولوی از خط ۷ مترو، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: پیرو قولی که داده بودیم، امروز ایستگاه مولوی افتتاح شد و معتقدیم با توجه به اینکه این ایستگاه در نزدیکی بازار بزرگ و در مجاورت بازار مولوی قرار دارد نقش زیادی در جابجایی مسافران ایفا می‌کند و بسیار تاثیرگذار خواهد بود، چرا که در نزدیکی بازار تهران و مولوی قرار دارد.

وی با بیان اینکه به طور طبیعی ترافیک در محدوده بازار و مولوی زیاد است اما با افتتاح این ایستگاه طبیعتا از حجم ترافیک کاسته می‌شود، بیان کرد: از ویژگی‌های این ایستگاه این است که هواکش‌های این ایستگاه در شرایط تحریمی توسط کارشناسان ایرانی ساخته شده و هواکش‌ها کاملا ایرانی هستند.

وی افزود: سرفاصله خط ۷ با ورود دو رام قطار به ۱۰ دقیقه خواهد رسید و البته تلاش می‌کنیم این سرفاصله کاهش یابد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر نقش تعطیلات در کاهش آلودگی هوا، خاطر نشان کرد: تعطیلات به عنوان راه حل کوتاه مدت تاثیر دارد اما می‌بایست نقش مصرف کننده‌های کلان که از سوخت مازوت و گازوئیل استفاده می‌کنند و نقش بسیار بیشتری نسبت به خودروهای سواری دارند نیز توجه شود.

وی افزود: پیرو قولی که بابت ورود قطارهای جدید به مردم دادیم نیز امروز دو رام قطار از ۷۸ قطاری که تجهیزات آن خریداری شده امروز به چرخه حمل و نقل اضافه می‌شود و امیدواریم چهار رام قطار دیگر نیز به زودی اضافه خواهد شد.

وی در مورد مسیرهای سبزی که در این ایستگاه مشخص شده بود نیز گفت: مسیرهای خروج اضطراری برای این ایستگاه طراحی شده که در شرایط اضطرار از آن استفاده می‌شود و به عنوان راه یا مسیر سبز از آن استفاده می‌شود.

وی در ادامه در مورد جلسه مسئولان شهرداری با جهانگیری در خصوص تعیین سهم دستگاه‌ها در کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: در این جلسه درصد تعیین نشد اما ۱۴ دستگاه نقش دارند و اتفاقا نقش شهرداری در شهر با وجود گستردگی کمتر است اما تلاش داریم تا با توسعه مترو و اتوبوس وضعیت را بهبود ببخشیم اما بحث آلاینده‌های خارج از حریم شهر تهران نیز باید مورد توجه قرار گیرد، چرا که معمولا صنایع بزرگ و نیروگاه‌ها از میزان سوخت زیادی استفاده می‌کنند و آلودگی آنها بر تهران سایه می‌اندازد.

وی در پاسخ به این سوال که طرح زوج و فرد حذف شده اما همچنان اجرای آن در دستور کار پلیس قرار گرفته، گفت: در شرایط اضطرار ممکن است از قاعده و مصوبات پیروی نشود اما به طور طبیعی زوج و فرد نداریم اما در شرایط اضطرار اقدامات ممکن است متفاوت با شرایط عادی باشد.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بودجه مترو در لایحه بودجه ۹۹ دولت کاهش یافته است، افزود: بودجه هنوز قطعی نشده و هر چند که در بحث اوراق مشارکت به این مقوله توجه شده اما هنوز قطعی نیست و در کمیسیون عمران مجلس نیز در این خصوص بحث شده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا پلیس از دادن کد تخلفات به دوربین‌های شهری امتناع می‌کند و چه زمانی این بازی تمام می‌شود؟ گفت: ما هیچ بازی نداریم و معتقدیم فضای همکاری نیز وجود دارد اما این بحث‌ها کارشناسی است و به نظر من این مسائل نباید به مطبوعات کشیده شود اما دقت داشته باشید که اداره تهران راهی جز همکاری همه دستگاه‌ها ندارد.

حناچی همچنین در مورد ایجاد خانه‌های ٢۵ متر تا ۴٠متری در تهران گفت: این مسئله کار کارشناسی می‌خواهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.