| کد خبر: 197543 |

تهران از دید مسئولان پنهان مانده است

دولت می‌تواند به جای صرف هزینه‌های گسترده انتقال پایتخت، تهران را از لحاظ ایمنی، مدیریت پسماند و غیره کمک کند.

تین نیوز

رییس شورای شهر تهران با اشاره به طرح انتقال پایتخت از تهران، گفت: دولت می‌تواند به جای صرف هزینه‌های گسترده انتقال پایتخت، تهران را از لحاظ ایمنی، مدیریت پسماند و غیره کمک کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محسن هاشمی صبح امروز در ابتدای جلسه شورای شهر تهران با بیان این‌که امروز ۱۴ مهرماه به عنوان «روز تهران» شناخته شده است، گفت: نقش تهران از بعد سیاسی و اقتصادی بعد از آنکه به عنوان پایتخت شناسایی شد ارتقاء یافت.

وی با بیان این‌که موقعیت جغرافیایی، اقتصادی و سیاسی تهران موجب شد که نه تنها به عنوان پایتخت بلکه به عنوان بزرگترین کلانشهر کشور بیش از ۱۰ درصد جمعیت کشور را در خود جای دهد، اظهار کرد: با این‌که در تبلیغات و تصویر عمومی، تهران یکی از برخوردارترین مناطق کشور محسوب می‌شود، اما واقعیت این است که محروم‌ترین مردم و مناطق ایران را نیز می‌توانیم در تهران مشاهده کنیم به گونه‌ای که دانش آموزان تهرانی از پایین‌ترین سرانه‌های آموزشی برخوردارند، حمل و نقل عمومی نیز ایراداتی دارد، بافت فرسوده در تهران مشکل‌ساز می‌شود و در کل به دلیل عدم توجه کافی دولت و مجلس شورای اسلامی به تهران، شاهد هستیم که آنها به وظایف خود در برابر پایتخت عمل نمی‌کنند.

رییس شورای شهر تهران با بیان این‌که مدت‌هاست که طرح انتقال پایتخت که مبتنی بر احداث شهر کوچکی برای پایتختی سیاسی کشور با جمعیت حدود ۵۰۰ هزار نفر مطرح است که صدها هزار میلیارد تومان هزینه برای کشور دارد، اظهار کرد: در حالی که حل مسائل اصلی تهران با کسری هزینه ممکن است و حتی اگر پایتخت نیز منتقل شود دولت نمی‌تواند خود را در برابر مسائل تهران بی‌تفاوت احساس کند و امروز شهروندان تهرانی از مجلس شورای اسلامی انتظار دارند که نسبت به مشکلات فراوان ایجاد شده بی‌تفاوت نباشند.

هاشمی با بیان این‌که چرا مسئولیت‌های صریح دولت در حوزه حمل و نقل، بافت فرسوده و غیره بر زمین مانده، گفت: اگر به تهران نیز همانند سایر نقاط کشور نگریسته شود حداقل حقوق قانونی این شهر محقق می‌شود و بسیاری از مشکلات امروز قابل حل خواهد بود.

وی با بیان این‌که حدود یک سوم درآمد اقتصاد ملی در تهران ایجاد می‌شود اما یک دهم آن نیز در تهران هزینه نمی‌شود، ادامه داد: مشکلاتی همچون ترافیک، ازدحام و آلودگی هوا، زیبایی تهران را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند و روز تهران بهانه‌ای است برای پرداختن به نقاط قوت و چالش‌های تهران که متاسفانه با این‌که تهران نزدیک‌ترین فاصله به مسئولان را دارد اما از دید آنها پنهان مانده است.

رییس شورای شهر تهران با بیان این‌که دولت می‌تواند به جای انتقال پایتخت به مدیریت شهری کمک کند تا مشکلاتی همچون بافت فرسوده، آب و برق اضطراری، ایمنی و پسماند را حل کند، تصریح کرد: مسئولان شهرداری باید از ظرفیت‌های مختلف برای بهبود زیست شهری تهران کمک کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.