| کد خبر: 195530 |

هشدار هاشمی در مورد افزایش هزینه‌های شهرداری

اگرچه شهرداری درآمد خوبی احصا کرده اما شاهد افزایش 133 درصدی هزینه‌ها بوده‌ایم و این موضوع در دفتر شهردار تهران به 214 درصد می‌رسد.

تین نیوز

رییس شورای شهر تهران در مورد افزایش هزینه‌ها در شهرداری هشدار و بر لزوم اصلاح بودجه در ماه‌های آتی تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محسن هاشمی در پایان جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران با بیان این‌که جلسه امروز دارای تذکرات و نطق‌های فراوانی بود اظهار کرد: همچنین ارائه گزارش مالی چهار ماهه ابتدایی شهرداری تهران یکی از دستور جلسات امروز بود.

وی با اشاره به حواشی بررسی باغات  که در صحن شورا قرائت شد گفت: در حین بررسی دستور جلسه مربوط به باغات برای برخی از اعضای شورای شهر این شبهه پیش آمد که باغاتی با متراژ کم‌تر از 500 متر هم باید در صحن مورد بررسی قرار گیرند یا در نهایت در کمیسیون‌های مربوطه بررسی شوند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به گزارش مالی چهار ماهه ابتدایی شهرداری تهران با بیان اینکه بر اساس این گزارش هزینه‌های شهرداری افزایش پیدا کرده است و نیاز به اصلاح بودجه وجود دارد. گفت: اگرچه شهرداری درآمد خوبی احصا کرده اما شاهد افزایش 133 درصدی هزینه‌ها بوده‌ایم و این موضوع در دفتر شهردار تهران به 214 درصد می‌رسد. نیاز است تا از افزایش تورمی هزینه‌ها جلوگیری به عمل آید. در غیر این صورت پروژه‌های عمرانی دچار مشکل می‌شوند.

هاشمی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که چرا لوایح شهرداری با تأخیر به شورا ارسال می‌شود، توضیح داد: یکی از دلایل آن تغییر معاونت‌های شهرداری تهران است زیرا وقتی معاونان جابجا می‌شوند ارائه لوایح زمان می‌برد. به عنوان مثال در برخی از لوایح از جمله انتخاب جوانان و به‌کارگیری آنها با توجه به تأکید رهبری در این باره که این موضوع یک امر پیچیده است و برای تهیه این لایحه به زمان کافی نیاز است.

وی درباره لوایح مهم‌تری باید ارائه شوند اضافه کرد: یکی از این لوایح مهم تغییر ساختار شهرداری است که باید ارائه می‌شد و شهرداری در پاسخ به علت دیر رسیدن این لایحه به شورا، قانون برنامه سوم را مطرح و عنوان کرده که در این قانون برای تهیه این برنامه به شهرداری فرصت داده شده است.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره تأثیرگذار بودن تذکرهای اعضای شورای شهر تهران گفت: وقتی تذکری منجر به سؤال از شهردار تهران نمی‌شود به این معناست که اعضای شورای شهر از این موضوع راضی هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.