| کد خبر: 195309 |

یک کارشناس عنوان کرد:

◄ چالشی به نام نهاد رگولاتوری در بخش ریلی

ضرورت وجود این نهاد رگولاتوری نه تنها در تعریف و ایجاد تعرفه‌های قانونی جدید حمل بار و کالا (تعرفه‌های حملی مطابق با امروز بازار حمل و نقل کالا در کشور، به روز و ارتقا یافته و همه‌جانبه) بلکه در تطبیق آن با آخرین قوانین جهانی و بین‌المللی در این مورد و در اینجا کاملاً به‌چشم می‌خورد.

تین نیوز

یک کارشناس حمل و نقل بر ضرورت وجود یک نهاد رگولاتوری در بخش ریلی تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز، احمد خوشنودی در بخش نظرهای کاربران این شبکه خبری گفت: ضرورت وجود این نهاد رگولاتوری نه تنها در تعریف و ایجاد تعرفه‌های قانونی جدید حمل بار و کالا (تعرفه‌های حملی مطابق با امروز بازار حمل و نقل کالا در کشور، به روز و ارتقا یافته و همه‌جانبه) بلکه در تطبیق آن با آخرین قوانین جهانی و بین‌المللی در این مورد و در اینجا کاملاً به‌چشم می‌خورد.

بیشتر بخوانید:

وی اظهار کرد: این نهاد نیاز به افراد خبره در تخصص‌های گوناگون دارد، قوانین و تعرفه‌های حمل بار، در خطوط اصلی و خطوط فرعی با توجه به میزانی از منابع ریلی که صرف آن می‌شود، باید به‌روز شود.

او افزود: البته در تمام بخش‌ها نیاز به این به روز‌آوری وجود دارد چرا که با ایجاد محورها و خطوط ترانزیتی ریلی، مشاهده می‌شود که نیاز به قوانینی است که نه فقط در محدوده جغرافیایی کشور معتبر باشد بلکه تمام جوانب حمل و نقل ترانزیتی و تعرفه‌های حمل بار و کالا را نیز در مقیاس بین‌المللی، مد نظر داشته باشد.

خوشنودی بیان کرد: ما نیاز به تعریف قوانین حقوقی جدیدی در این زمینه داریم که هم محدودیت‌های قوانین داخلی و هم محدودیت‌ها و چارچوب‌های بین‌المللی را ارضا کند.

به گزارش تین نیوز، این کارشناس گفت: این مسئله به‌طور گسترده، نیاز فردای حمل بار و کالا و به‌صورت محدود‌تر نیاز اکنون ماست ولی مسئله مهم این است که افرادی باید در این حیطه داخل شوند که تجربه ریلی را در کنار تحصیلات مرتبط آکادمیک با هم همزمان داشته باشند.

او افزود: متخصصان داخلی که به مفاهیم حقوقی ریلی اشراف داشته باشند و از سوی دیگر توانایی تطبیق و ارتقا و توسعه آنها را با توجه به قوانین بین‌المللی و مطابق با خواسته‌ها و نیازهای داخلی صنعت ریلی، داشته باشند.

پیش از این قائم‌مقام راه‌آهن بر تسهیل حمل‌ و نقل بار در خطوط ریلی کشور تاکید کرده و گفته بود: ارتقای بهره‌وری شبکه و افزایش ظرفیت حمل‌ونقل کالا در خطوط ریلی، از اولویت‌های راه‌آهن است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، حسین عاشوری در جلسه شورای مدیران مناطق راه‌آهن که 22 تیرماه امسال برگزار شد، تصریح کرده بود: استفاده از حداکثر ظرفیت خطوط ریلی با تعرفه‌های مناسب و تسهیل حمل‌ونقل کالا و ترانزیت در شبکه از برنامه‌های مهم ما در توسعه حمل‌ و نقل ریلی کشور است.

وی افزوده بود: تعرفه‌های حمل بار در شبکه ریلی کشور برای اعمال به مناطق راه‌آهن سراسر کشور ابلاغ‌شده که با توجه به شرایط رقابتی راه‌آهن، تعرفه‌های امسال در شبکه ریلی منصفانه تعیین‌شده و امیدواریم این مسئله به رشد حمل‌ونقل کالا در شبکه ریلی منجر شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.