| کد خبر: 195088 |

علیخانی:

تهران تعطیل نیست

تهران تعطیل نیست،عده‌ای فضاسازی می‌کنند.

تین نیوز

 رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: آنهایی که می‌گویند شهر تهران تعطیل است، غالبا فضاسازی می‌کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، محمد علیخانی در یکصد و شصتمین جلسه علنی شورای تهران با ارائه گزارشی از عملکرد دو ساله کمیسیون عمران و  نقل گفت: کمیسیون عمران و حمل و نقل ۹۴ جلسه برگزار کرده و ۱۲ جلسه مشترک نیز با سایر کمیسیون‌ها داشته است.

وی با اشاره به تکمیل صدها پروژه عمرانی در سطح شهر تهران گفت: آن‌هایی که می‌گویند شهر تهران تعطیل است، غالبا فضاسازی می‌کنند. در این مدت پروژه‌های زیادی در حوزه عمرانی به اتمام رسیده است. شهر تعطیل نیست و پروژه‌ها در حال اجرا هستند.

او با  تأکید بر این‌که کار شورا، کاری اجرایی نیست گفت: در شورا کار اجرایی انجام نمی‌دهیم، وظیفه ما سیاست‌گذاری است و شورا و شهرداری به نوعی مکمل هم هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: مهم‌ترین وظیفه شورا را پیگیری لوایح و طرح‌هایی دانست که به شورا می‌آیند و نتیجه آن در اقدامات شهرداری منعکس می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به سیلابی که در فروردین ماه رخ داد گفت: لایروبی مسیل‌ها و رودهای تهران باعث شد با وجود آن‌که سیل به تهران رسید، اما حادثه‌ای در پی نداشته باشد و این حادثه پیشگیری شد.

علیخانی در ادامه به فعالیت مجدد کارخانه آسفالت شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: موضوع آسفالت، یکی از گلایه‌های شهروندان تهرانی بود و آن‌ها همیشه از چاله و چوله‌های شهر انتقاد داشتند. شهرداری دو کارخانه آسفالت را که تعطیل شده بود راه‌اندازی و از این محل ۲۰۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی شد زیرا پیش از این کارخانه‌ها، تعطیل و آسفالت بی‌کیفیت خریداری می‌شد.

وی در بخش دیگری از این گزارش به پیگیری گودهای پرخطر شهر تهران، ایمنی ساختمان‌ها، بررسی وضعیت گره‌های ترافیکی، احیای مجری ذی‌صلاح، پیگیری ساخت تونل‌ها و زیرگذرها و پیگیری ایجاد خیابان کامل در تهران نیز اشاره کرد که توسط این کمیسیون پیگیری شده است.

علیخانی، ایمن‌سازی سرویس مدارس و برنامه‌های کارشناسی برای ساماندهی ۱۵ هزار پارک حاشیه‌ای در منطقه ۲ را به عنوان دیگر موضوعاتی نام برد که از سوی کمیسیون عمران و حمل و نقل پیگیری ‌شده است.

علیخانی درباره حل مشکلات خیابان ۱۷ شهریور گفت: برخی از مشکلات این خیابان حل شده اما هنوز برخی از مشکلات پابرجاست که در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی به مترو تهران نیز اشاره کرد و گفت: پیگیری‌ ایمن‌سازی خطوط شش و هفت مترو که بسیاری از موارد آن رفع مشکل شده، از دیگر فعالیت‌های این کمیسیون بود, اما هم‌چنان برخی از مشکلات باقی است که پیگیر رفع آن هستیم.

علیخانی در پایان به احیای مجتمع‌های ایستگاهی، پیگیری احیای مرکز مطالعات جامع ترافیک و تلاش برای افزایش بودجه حمل و نقل در بودجه سالیانه شهرداری نیز به عنوان دیگر عملکردهای این کمیسیون  در دو سال گذشته اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.