| کد خبر: 193964 |

◄ ثبت 105 رویداد برخورد پرنده و حیوان به هواپیما در سال گذشته

بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی کشوری در سال گذشته تعداد 105 رویداد برخورد پرنده و حیوانات در سامانه گزارش‌دهی ایمنی ECCAIRS ثبت شده است.

تین نیوز

بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی کشوری در سال گذشته تعداد 105 رویداد برخورد پرنده و حیوانات در سامانه گزارش‌دهی ایمنی ECCAIRS ثبت شده است.

به گزارش تین نیوز، سازمان هواپیمایی کشوری، بخشنامه انجام فرآیند «مدیریت ریسک ایمنی برخورد پرندگان و حیوانات» را به کلیه فرودگاه‌ها، شرکت‌های هواپیمایی و هلیکوپتری، مراکز آموزش خلبانی و مراکز ارائه‌دهنده خدمات فرودگاهی، ابلاغ کرد.

بر اساس گزارش‌های عملکرد ایمنی هوانوردی کشور، در سال گذشته تعداد 105 رویداد برخورد پرنده و حیوانات در سامانه گزارش‌دهی ایمنی ECCAIRS ثبت شده است که ماه اوت (August) با ثبت 22 رویداد، بیشترین تعداد رویدادهای برخورد پرندگان و حیوانات را به خود اختصاص داده و صنعت هوانوردی کشور را متحمل هزینه‌های قابل‌توجهی کرده است.

براساس گزارش نتایج تحلیل جامع گزارش برخورد حیات‌وحش با وسایل پرنده ایکائو در سال 2018، ماه میلادی اوت (August)، به عنوان ماه رویدادی برخورد حیات‌وحش با وسایل پرنده مشخص شد.

لذا برای کنترل و مهار این مخاطره، عزم و اراده جمعی کلیه شرکت‌های هواپیمایی و فرودگاه‌ها با ریسک بالای این مخاطره را می‌طلبد و در این راستا، سازمان هواپیمایی کشوری با انجام بازرسی‌های موردی از اجرای صحیح این فرآیند اطمینان حاصل خواهد کرد و در رسیدن به هدف ایمنی تعیین شده در کاهش برخورد پرندگان  و حیوانات در کشور تلاش می‌کند.

انتظار می‌رود با انجام دقیق و صحیح فرآیند ریسک ایمنی، فقط مراکزی که سطح ریسک ایمنی قابل قبولی ندارند، طرح اقدامات اصلاحی و کنترلی مندرج در بخشنامه را جهت پیشگیری و کاهش ریسک ایمنی برخورد پرندگان و حیوانات اجرا کنند و در عین حال با اطلاع‌رسانی مقتضی به کارکنان عملیاتی، آمادگی لازم در ماه رویدادی برخورد پرندگان و حیوانات را داشته باشند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.