| کد خبر: 191018 |

◄ نصب سنجنده‌های دریایی تمام اتوماتیک در صیدگاه فریدپاک گمیشان

سنجنده‌های دریایی تمام اتوماتیک در شرقی‌ترین نقطه دریای خزر در منطقه مرز آبی ایران و ترکمستان در عمق ۵۰ کیلومتری دریا و در صیدگاه فریدپاک گمیشان در حال نصب است.

تین نیوز

 سنجنده‌های دریایی تمام اتوماتیک در شرقی ترین نقطه دریای خزر در منطقه مرز آبی ایران و ترکمستان در عمق ۵۰ کیلومتری دریا و در صیدگاه فریدپاک گمیشان در حال نصب است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی هواشناسی گلستان، نصب سنجنده‌های دریایی تمام اتوماتیک به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی هواشناسی استان گلستان در سال ۱۳۹۷ برای اولین بار در شرقی‌ترین نقطه دریای خزر و در منطقه مرز آبی ایران و ترکمنستان، در عمق ۵۰ کیلومتری دریا و در صیدگاه فریدپاک گلستان مراحل پایانی خود را می‌گذراند.

با گذشت بیش از ۲۰ سال از تفکیک استان گلستان و نبود داده‌برداری مدون از پارامترهای مختلف دریایی و با توجه به نوسانات قابل ملاحظه تراز آبی و عقب نشینی آب در سنوات اخیر و تاثیرات آن بر خلیج گرگان -بالاخص کاهش عمق، تهدیدات زیست‌محیطی، اقتصادی و اجتماعی- و از طرفی وجود فعالیت‌های اقتصادی و گردشگری در منطقه و نیاز به داشتن اطلاعات و پیش‌بینی‌های دریایی و لزوم داده‌برداری های لازم توسط هواشناسی استان، این پروژه با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی مصوب و در حال حاضر مراحل پایانی خود را می‌گذراند.

با تلاش کارشناسان استانی و شرکت طرف قرارداد و پس از تامین اعتبارات تکمیلی و نصب سنسورهای تکمیل‌کننده در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.