| کد خبر: 190613 |

◄ تخفیف ۵۰ درصدی برای ساکنان محدوده‌های ترافیکی تهران

در سال ۹۸ امتیازات ویژه‌ای برای عموم شهروندانی که در محدوده‌های ترافیکی شهر تهران سکونت دارند در نظر گرفته شده است. این امتیازات علاوه بر ساکنان محدوده طرح ترافیک، به شهروندانی که در محدوده دوم (زوج یا فرد سابق) سکونت دارند نیز تعلق می‌گیرد.

تین نیوز

در سال ۹۸ امتیازات ویژه‌ای برای عموم شهروندانی که در محدوده‌های ترافیکی شهر تهران سکونت دارند در نظر گرفته شده است. این امتیازات علاوه بر ساکنان محدوده طرح ترافیک، به شهروندانی که در محدوده دوم (زوج یا فرد سابق) سکونت دارند نیز تعلق می‌گیرد.

به گزارش تین‌نیوز در سال جاری عوارض طرح ترافیک و همچنین عوارض طرح کنترل آلودگی هوا (که از اول تیرماه جایگزین طرح زوج یا فرد می‌شود) برای ساکنان محدوده‌ها یک دوم دیگران است. این به معنای تخفیف ۵۰ درصدی در هزینه‌ای است که بابت ورود به محدوده اول (طرح ترافیک) یا محدوده دوم باید پرداخت شود.

به این ترتیب همه ساکنان دو محدوده برای بهره‌مندی از این امتیاز، باید پس از آنکه در سامانه «تهران من» به آدرس My.tehran.ir ثبت‌نام کردند، در همین سایت اینترنتی از منوی سمت راست وارد قسمت «خدمات طرح ترافیک: شرایط خاص شهروندان» شوند و در صفحه «ساکنان محدوده طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا» اطلاعات محل سکونت خود را وارد کنند.

بر اساس این گزارش اطلاعات مورد نیاز شامل شماره بلوک، شماره ملک، شماره آپارتمان و نوع ملک (مالک یا استیجاری) است. همچنین متقاضیان باید تصویر سند مالکیت یا اجاره‌نامه و نیز تصویر قبض عوارض نوسازی و عمران شهری را در همین صفحه بارگذاری کنند. عوارض سالیانه خودرو و بدهی طرح ترافیک این متقاضیان نیز باید تسویه شده باشد.

پس از وارد کردن این اطلاعات در سامانه اینترنتی، شهروندان باید به صورت حضوری به دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه و مدارک خود را ارائه کنند تا توسط کاربران این دفاتر مورد تأیید قرار گیرد. نتیجه این تأیید در سایت قابل مشاهده است.

شهرداری تهران اعلام کرده است :شهروندان مطلع باشند؛ ساکنان محدوده دوم از تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آن محدوده برخوردار می‌شوند، اما ساکنان محدوده اول (طرح ترافیک) از تخفیف در عوارض هر دو محدوده برخوردار خواهند بود.

ساکنان محدوده طرح ترافیک که سال گذشته برای برخورداری از امتیاز مذکور در سامانه ثبت‌نام کرده و مدارک خود را در دفاتر خدمات الکترونیک شهر به تأیید رسانده بودند (اگر در بخش سکونت آنها تاریخ پایان سکونت درج نشده باشد) نیاز به ثبت‌نام مجدد به عنوان ساکن محدوده طرح ترافیک ندارند.»

بر اساس اعلام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهر تهران غیر از تأیید مدارک سکونتی که نیازمند مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک شهر است، کلیه اقدامات مربوط به طرح ترافیک عموم شهروندان به صورت غیرحضوری و در سامانه اینترنتی «تهران من» به نشانی My.tehran.ir انجام می‌گیرد و هیچ‌یک از مراحل ثبت‌نام، شارژ حساب و حتی حل مشکلات احتمالی نیاز به مراجعه حضوری نیست.

شماره تلفن ۱۳۷ داخلی ۵ به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی سؤالات شهروندان محترم است و به علاوه هرگونه اعتراض، نیاز به بررسی مجدد یا درخواست نیز داخل سایت در بخش «پشتیبانی» قابل اعلام و پیگیری است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • منصور عظیمی 1 0

    خیلی هم بده اینطورس

  • علی 0 0

    ۶۰ درصد اتوبوس های پایتخت فرسوده است.با این همه پولی که شهرداری تهران از مردم میگیرد چرا کاروان حمل ونقل عمومی را نو نمیکند