| کد خبر: 186869 |

ده درصد بافت فرسوده کشور در اصفهان است

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: نزدیک به ۱۰ درصد از ۱۴۰ هزار هکتار بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی کشور در استان اصفهان قرار دارد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: نزدیک به ۱۰ درصد از ۱۴۰ هزار هکتار بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی کشور در استان اصفهان قرار دارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از گسترش، معاون وزیر راه و شهرسازی به همراه شهردار اصفهان، جمعی از مدیران شهری و دکتر حسن کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی از مناطق مختلف شهر اصفهان، بافت فرسوده و محله‌های شهر مانند همت آباد و مناطق کم تر برخوردار مانند جلوان، حصه، ارزنان، زینبیه همچنین گرمابه نقاشی خوراسگان، گرمابه قاضی و... بازدید به عمل آوردند تا ضمن بازدید از بافت‌های فرسوده، تصمیمات لازم در خصوص تخصیص اعتبارات برای نوسازی این مناطق را در دستور کار قرار دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از بافت‌های فرسوده و مناطق محروم شهر اصفهان، با بیان اینکه فرصت مغتنمی بود تا همراه با مدیریت شهری اصفهان از مناطق مختلف شهر اصفهان بازدید به عمل بیاوریم، اظهار کرد: نزدیک به ۱۰ درصد از ۱۴۰ هزار هکتار بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی کشور در استان اصفهان قرار دارد که حدود ۴ هزار هکتار آن در شهر اصفهان واقع شده است.

سیدمحمد پژمان هدف بازدید از بافت ناکارآمد شهر اصفهان را دریافت تصویری روشن از این محدوده‌ها ذکر کرد و افزود: لازم است با توجه به محدودیت منابع و امکانات در تعیین اولویت‌ها تشخیصی صحیح داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اعتباراتی که برای بافت فرسوده در نظر گفته شده، تاکید کرد: با حمایت‌های مقام معظم رهبری مقادیری ارز در حدود ۳ هزار و ۷۰۰ میلیاردتومان از صندوق توسعه ملی تبدیل به ریال شده و به این منظور اختصاص پیداکرده که از این رقم مقدار دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان را در بانک مسکن سپرده کردیم تا بتوانیم به مردم ساکن در بافت فرسوده ۱۰۰ هزار فقره وام ۹ درصد به همراه ودیعه مسکن بدهیم.

وی با بیان اینکه ۱۵۰۰ میلیاردتومان از اعتبارات موجود به پروژه‌های عمرانی زیرساختی و روبنایی اختصاص پیدا کرده، افزود: هرجا مردم و انبوه ‌سازان به میدان بیایند از این منابع استفاده خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.