| کد خبر: 186324 |

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها؛

◄ تکمیل آزادراه اصفهان-شیراز و کنارگذرجنوبی تهران تا پایان سال

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل اظهار داشت: برنامه‌ریزی شده تا کنار‌‌گذر جنوبی تهران‌ امسال به بهره‌برداری برسد.

تین نیوز

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها از تلاش برای تکمیل آزادراه کنارگذر جنوبی تهران تا پایان سال خبر داد و گفت: تلاش می‌شود آزادره اصفهان-شیراز هم تا پایان سال جاری تکمیل شود.

به گزارش تین‌نیوز، سیدحسین میرشفیع درباره پیشرفت آزادراه کنارگذر جنوبی تهران، اظهار داشت: این آزادراه با سرمایه‌گذاری ۷۰ درصدی قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیا و ۳۰ درصدی دولت در حال ساخت است.

وی با اشاره به این‌که بازگشت سرمایه سرمایه‌گذار از محل اخذ عوارض آزادراهی است، افزود: آزادراه کنارگذر جنوبی تهران یکی از حلقه‌های مفقوده کریدورهای ترانزیتی شمال-جنوب و شرق-غرب اطراف پایتخت است و مشکل ترافیک در حاشیه تهران را رفع می‌کند؛ ‌پیش‌بینی شده است که همه بزرگراه‌ها و آزادراه‌های برون شهری در منطقه و اطراف پایتخت، توسط این آزادراه اتصال یابد که همین امر موجب شده است، موقعیت این آزادراه، بسیار استراتژیک باشد.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل  با بیان این‌که این آزادراه از برنامه زمان‌بندی اجرا جلوتر است، افزود: طول کل پروژه آزادراه ۱۵۸ کیلومتر که در چهار قطعه اجرا می‌شود.

وی توضیح داد: ‌قطعه یک آزادراه کنارگذر جنوبی تهران به طول ۴۴ کیلومتر از آبیک قزوین شروع می‌شود و تا آزادراه اشتهارد-ماهدشت ادامه دارد، قطعه دوم این آزادراه به طول ۳۴ کیلومتر در دو بخش الف و ب اجرا می‌شود و ‌از آزادراه اشتهارد- ماهدشت شروع می‌شود و تا آزادراه تهران- ساوه ‌ادامه دارد.

میرشفیع با اشاره به این‌که قطعه سوم ‌از آزادراه تهران – ساوه تا آزادراه تهران- قم‌ ۳۲ کیلومتر طول دارد، افزود: قطعه چهارم پروژه از آزادراه تهران- قم تا آزادراه حرم تا حرم است که تا چرم‌شهر ادامه دارد و طول مسیر ۳۸ کیلومتر است.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل اظهار داشت: برنامه‌ریزی شده تا کنار‌‌گذر جنوبی تهران‌ امسال به بهره‌برداری برسد. آزادراه ۱۵۸ کیلومتری کنار گذر جنوبی تهران با سرمایه‌گذاری ۷۰ درصدی و پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در حال اجرا است‌.

وی درباره آزادراه اصفهان-شیراز‌ بیان کرد: این آزادراه ۲۲۵ کیلومتری هم یکی از پروژه‌های فعال، بزرگ و سنگین آزادراهی کشور محسوب می‌شود. ‌این پروژه آزادراهی در7 قطعه در دست اجرا است که اغلب قطعات در مراحل پایانی هستند.

میرشفیع به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان این‌که با تکمیل این‌ آزادراه‌ مسیر ۱۵۰ کیلومتر نسبت به جاده موجود کوتاه‌تر می‌شود، گفت: در جاده فعلی مسیر اصفهان-شیراز که مدت زمان سیر آن بین ‌۵ تا ۶ ساعت است، به ۲۲۵ کیلومتر کاهش می‌یابد و این موجب کاهش مصرف سوخت، کاهش تولید آلاینده‌های زیست‌محیطی، کاهش سوانح رانندگی و کاهش آلودگی‌های صوتی است‌‌.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل بیان کرد: تلاش می‌کنیم آزادراه اصفهان-شیراز تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد‌.

در توافقی که بین معاون‌ ساخت و توسعه آزاد‌راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور و شرکت جهاد نصر فارس انجام شده است، مقرر شد قطعه هشتم آزادراه ‌اصفهان-شیراز از ‌شهرک گلستان در شیراز به بزرگراه حسینی‌الهاشمی و کمربندی غربی این شهر متصل شود‌، در واقع قطعه هشتم آزاد‌راه‌ بخشی از آزاد‌راه در دست مطالعه شیراز – بوشهر نیز محسوب می‌شود که مطالعات اجرایی آن در حال انجام است.

این قطعه از آزادراه نیز همزمان و هماهنگ با بقیه قطعات آزادراه ‌اصفهان-شیراز افتتاح خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.