| کد خبر: 184457 |

◄ بوئینگ در تلاش برای ایمن‌تر کردن 737مکس

بالاخره با فشارهای رسانه‌ها و افکار عمومی شرکت بوئینگ برای افزایش ایمنی مدل 737مکس تدابیری اتخاذ کرد.

تین نیوز

بالاخره با فشارهای رسانه‌ها و افکار عمومی شرکت بوئینگ برای افزایش ایمنی مدل 737مکس تدابیری اتخاذ کرد.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دنیس مویلنبرگ، مدیرعامل شرکت هواپیماسازی بوئینگ با اعلام این خبر افزود: این شرکت آمریکایی تدابیری اتخاذ کرده است تا به‌طور کامل امنیت هواپیما‌های ۷۳۷ مکس را پس از دو سانحه مرگبار هوایی که طی پنج ماه رخ داد، تضمین کند.

بازرسان دفتر تحقیقات و بررسی امنیت حمل‌ونقل هوایی روز دوشنبه از شباهت واضح میان اطلاعات پرواز بوئینگ ۷۳۷ مکس اتیوپی ایرلانیز که دهم ماه مارس سقوط کرد و ۱۵۷ کشته برجای گذاشت و همچنین پرواز ۷۳۷ مکس هواپیمایی لاین ایر که در ماه اکتبر با ۱۸۹ سرنشین سقوط کرد، خبر داده بودند.

مویلنبرگ در نامه‌ای خطاب به شرکت‌های هواپیمایی، مسافران و انجمن‌های هوایی نوشت براساس واقعیت‌های سقوط پرواز ۶۱۰ لاین ایر و آخرین اطلاعات به‌دست‌آمده از زمان سانحه هوایی پرواز ۳۰۲ اتیوپی ایرلاینز، ما تدابیری برای تضمین کامل امنیت هواپیما‌های ۷۳۷ مکس اتخاذ کردیم.

او افزود به‌روزرسانی نرم‌افزاری هواپیما‌های ۷۳۷ مکس که شرکت از زمان سقوط هواپیمای لاین ایر در ماه اکتبر در اندونزی مشغول کار بر روی آن هستند، به‌زودی در دسترس قرار خواهد گرفت.

مویلنبرگ تأکید کرد شرکت بوئینگ به‌طور کامل با مقامات اداره هوانوردی فدرال آمریکا، وزارت حمل‌ونقل و شورای ملی ایمنی حمل‌ونقل در مورد همه مسائل مرتبط با این دو سانحه همکاری می‌کند.

باوجوداین وعده‌ها مشخص نیست بوئینگ 737 مکس تا چه زمانی زمین‌گیر خواهد بود و آیا این به‌روزرسانی‌ها باعث افزایش امنیت این هواپیما خواهد شد یا خیر.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.