| کد خبر: 184285 |

◄ موج شکایت ایرلاین‌ها از بوئینگ

با زمین‌گیر شدن اکثر هواپیماهای 737 مکس در سراسر جهان، ایرلاین‌های مختلف که از این بابت دچار ضرر و زیان هنگفتی شده‌اند تصمیم دارند از بوئینگ شکایت کنند و درخواست غرامت کنند.

تین نیوز

با زمین‌گیر شدن اکثر هواپیماهای 737 مکس در سراسر جهان، ایرلاین‌های مختلف که از این بابت دچار ضرر و زیان هنگفتی شده‌اند تصمیم دارند از بوئینگ شکایت کنند و درخواست غرامت کنند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، هواپیمایی نروژ که ۱۸ هواپیمای ۷۳۷ مکس ۸ در ناوگان خود دارد، اولین ایرلاینی بود که رسماً اعلام کرد که از بوئینگ برای زمان پرواز ازدست‌رفته، تقاضای غرامت خواهد کرد.

مدیرعامل هواپیمایی نروژ بیورن کیوس، در پیامی ضبط‌شده به مشتریان گفت: واضح است ما هزینه‌های مربوط به این هواپیمای جدید را که باید موقتاً در پارکینگ قرار دهیم، به عهده نمی‌گیریم. ما صورت‌حساب این هزینه‌ها را به کسانی که این هواپیما را ساخته‌اند ارسال خواهیم کرد.

اسپایس‌جت هند، هم اعلام کرد علاوه‌بر غرامت از بابت زمین‌گیر شدن هواپیماهای ۷۳۷ مکس ۸ و کنسل شدن پروازهای آن‌ها، هزینه‌های تعمیر، نگهداری و اورهال این ۱۲ هواپیمای خود را از بوئینگ دریافت خواهد کرد.

دبیر سازمان هواپیمایی هند، پرادیپ سینگ کارولا، اعلام کرد که این ایرلاین از پنج‌شنبه تاکنون حدود ۴۰ پرواز خود را کنسل کرده است.

کارشناسان می‌گویند به‌زودی سایر شرکت‌های هواپیمایی هم از بوئینگ غرامت خواهند خواست، چراکه زمین‌گیر شدن هواپیماها بسیار هزینه‌بر است.

فیل سیمور، مدیر شرکت مشاور هواپیمایی ای‌بی‌ای، گفت: این کار روزانه میلیون‌ها دلار هزینه دارد.

تحلیل‌گر مورنینگ‌استار، کریس هیگینز، گفت: معمولاً وقتی یک ایرلاین یک هواپیما را از بوئینگ می‌خرد، این شرکت عملکرد این هواپیما را گارانتی می‌کند که این شامل آماده به پرواز بودن آن‌هم می‌شود.

در سال ۲۰۱۳ بوئینگ بابت زمین‌گیر شدن ۳ ماهه جت‌های ۷۳۷ خود، به علت آتش گرفتن باتری آن‌ها، مقدار فاش‌نشده‌ای خسارت به ایرلاین‌های جهان پرداخت کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.