| کد خبر: 184277 |

◄ شکایت خانواده قربانیان سقوط 737مکس در اتیوپی از بوئینگ

با بالاگرفتن تقابل شرکت‌های هواپیمایی و بوئینگ بر سر ایمنی هواپیمای 737 مکس، خانواده قربانیان حادثه سقوط این هواپیما در اتیوپی تصمیم گرفتند تا در مجامع قضایی بین‌المللی از بوئینگ شکایت کنند.

تین نیوز

با بالاگرفتن تقابل شرکت‌های هواپیمایی و بوئینگ بر سر ایمنی هواپیمای 737 مکس، خانواده قربانیان حادثه سقوط این هواپیما در اتیوپی تصمیم گرفتند تا در مجامع قضایی بین‌المللی از بوئینگ شکایت کنند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از وکلای شرکت حقوقی «جراردی و کیسی» در لس‌آنجلس آمریکا اعلام کرد اعضای خانواده‌ها و خویشاوندان قربانیان سانحه هوایی اتیوپی بر ضد شرکت هواپیماسازی بوئینگ شکایت می‌کنند.

توماس جراردی، وکیل شرکت حقوقی جراردی و کیسی، گفت: درحالی‌که کشور‌های مختلف روند خروج بوئینگ را از خطوط هوایی خود شروع کرده‌اند، شرکت بوئینگ همچنان اعلام می‌کند که مشکلی ندارد و همه‌چیز خوب است. مسئولان شرکت بوئینگ باوجودآنکه دو هواپیمای آن دچار حادثه شده و صد‌ها تن در این حوادث کشته‌شده‌اند، فقط می‌خواهند به پول‌سازی خود با این هواپیما‌ها ادامه بدهند. علت سقوط این دو هواپیمای بوئینگ این بوده است که خلبان بعد از آغاز پرواز، کنترل هواپیما را از دست داد.

«دنگ هونگ» یکی دیگر از وکلای آمریکایی گفت: بعدازآن که دومین هواپیمای شرکت بوئینگ سقوط کرد، مسئولیت آن سنگین‌تر شد. زمانی که حادثه اول برای هواپیمای شرکت بوئینگ روی داد، مسئولان بوئینگ این موضوع را جدی نگرفتند و تدابیر لازم را برای جلوگیری از وقوع این نوع حوادث اتخاذ نکردند. باید شرکت بوئینگ به پرداخت جریمه و جبران ضرر‌ها ملزم شود.

به نظر می‌رسد دردسر سقط پرفروش‌ترین هواپیمای بوئینگ تا مدت‌ها گریبان این شرکت را بگیرد. این درحالی است که رقیب اروپایی یعنی ایرباس با تولید مطمئن‌ترین هواپیماهای مسافربری از این مشکل ایجادشده برای بوئینگ استفاده خواهد کرد و ممکن است جایگاه بزرگ‌ترین تولیدکننده هواپیما از آمریکا به اروپا برسد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.