| کد خبر: 181595 |

◄ ۲/۸میلیارد دلار ضرر ایران از آلودگی هوا

در هفتمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا، دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوا، با اشاره به چرخه تولید، مصرف و استفاده از خودرو، اظهار داشت: نشر ذرات از منابع متحرک قریب به ۷۰درصد آلودگی را تشکیل می‌دهند.

تین نیوز

در هفتمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا، دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوا، با اشاره به چرخه تولید، مصرف و استفاده از خودرو، اظهار داشت: نشر ذرات از منابع متحرک نزدیک به ۷۰درصد آلودگی را تشکیل می‌دهند.

به‌گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سیدوحید حسینی بابیان اینکه براساس  آمار جهانی ضرری که از محل آلودگی هوا متوجه ایران است بالغ‌بر ۲/۸میلیارد دلار برآورد شده است، ابراز داشت: با همراهی شهرداری و رسانه‌ها از شماره‌گذاری ۱۰هزار موتورسیکلت کاربراتوری جلوگیری کردیم که باید دید کجا و چگونه مدیریت می‌شوند؛ زیرا مشخص نیست چه استفاده‌ای از آنها می‌شود.

حسینی با تأکید براین نکته که تولید و شماره‌گذاری چند نکته را داراست، گفت: وظیفه انجام آزمون‌های آلایندگی و نظارت بر حسن اجرای آزمون‌ها برعهده آزمایشگاه‌های معتمد سازمان حفاظت محیط‌زیست و شرکت‌های بازرسی است که این آزمایشگاه‌ها و شرکت‌های بازرسی قرارداد مستقیم با سازندگان خودرو برای انجام آزمون‌ها را دارند.

به گفته او، شرکت‌های خودروساز  یک بنگاه اقتصادی هستند و رعایت الزامات زیست‌محیطی در پایین‌ترین سطح اهمیت برای آنان قرار دارد. چراکه افزایش پیچیدگی و افزایش محصول را به‌دنبال دارد.

حسینی تأکید کرد: حاکمیت باید با ابزارهای قانونی، نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و نیروی انسانی ماهر را برای حفظ سلامت شهروندان در دسترس داشته باشد.

دبیر کارگروه آلودگی هوا با اشاره به اینکه ما در اعمال قانون مشکل جدی داریم، گفت: حمل‌ونقل پاک نیازمند سیاست‌گذاری جدی‌تر است. معاینه‌فنی زیست محیطی اگر به‌درستی، دقت، صحت و سلامت انجام شود اثر غیرقابل‌انکاری در کاهش انتشار آلایندگی منابع متحرک دارد.

حسینی به این موضوع پرداخت که خوشبختانه در سال‌های اخیر وزارت نفت سوخت باکیفیت بهتری را دراختیار مصرف‌کنندگان قرار داده است که اگر چنین نباشد تمامی زحمات  در کاستن از آلودگی هوا بی‌اثر خواهد بود‌.

او خاطرنشان کرد: متأسفانه مکانیسم غیر متکی به منابع دولتی در اسقاط خودرو در ایران وجود ندارد هرچند که قوانین سخت‌گیرانه خوبی در این بخش وجود دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.