| کد خبر: 18113 |

◄ آمادگی ایران برای جذب پروازهای عبوری بیشتر از آسمان کشور / تقدیر از شرکت فرودگاه های کشور

تین نیوز | مدیركل دفتر نظارت برعملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی كشوری از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای جذب پروازهای عبوری بیشتر از آسمان كشور خبر داد و گفت: پروازهای عبوری از آسمان كشور تقریبا به دو برابر افزایش یافت.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری، سعید اكبری افزود: سقوط هواپیمای مالزیایی در آسمان اوكراین، مسدود شدن فضای این كشور بر روی پروازهای عبوری و همچنین محدودیت های ایجاد شده برای عبور از فضای عراق، موجب شد تا ایرلاین‌های خارجی به ‌دنبال مسیرهای امن برای هواپیماهای خود باشند به همین دلیل حجم درخواست برای پرواز از فضای جمهوری اسلامی ایران به میزان بی‌سابقه‌ای افزایش یافت.

وی خاطرنشان كرد: سازمان بین المللی هواپیمایی كشوری (ایكائو) نیز برای عبور از آسمان ایران درخواست كرد و سازمان هواپیمایی كشوری نیز آمادگی كامل خود را با انجام درخواست های این سازمان برای پروازهای عبوری از آسمان كشورمان اعلام كرد.

اكبری تصریح كرد: به همین منظور و در جهت حفظ ایمنی پروازها و تنظیم جریان ترافیك هوایی با همكاری شركت فرودگاههای كشور و مسوولان نیروهای مسلح و پدافند كشور و همچنین مذاكره با كشورهای همسایه راه های جدید هوایی بر روی پروازهای عبوری گشوده شد و پروازهای عبوری ایران از 480 پرواز به 880 پرواز در شبانه روز افزایش یافت.

مدیركل دفتر نظارت برعملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی كشوری با بیان اینكه این ركورد نشان‌‌دهنده مطلوب بودن امنیت فضایی ایران است، افزود: موقعیت ممتاز جمهوری اسلامی ایران در حوزه هوانوردی، جغرافیای طبیعی، وسعت خاك و تجهیزات و امكانات ناوبری و كارشناسان متخصص و امنیت آسمان ایران از دیگر دلایل افزایش درخواست ها برای استفاده از آسمان ایران به شمار می رود.

وی در پایان از همكاری تمامی ارگان های ذیربط از جمله شركت فرودگاه های كشور و مسئولان نیروهای مسلح و پدافند كشور به ویژه پرسنل پرتلاش مركز كنترل فضای كشور در جهت افزایش ظرفیت فضای جمهوری اسلامی ایران تشكر كرد و گفت: افزایش پروازهای عبوری از آسمان كشور به ارزآوری و درآمد بیشتر منجر خواهد شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.