| کد خبر: 180669 |

◄ ورود لاستیک‌ دست دوم به کشور؟

به نظر می‌رسد تکیه بر توان داخلی به منظور خرید لاستیک هر چند با کمی اختلاف قیمت، منجر به حفظ جان مردم و استفاده کنندگان لاستیک‌ها است.

تین نیوز

 این روزها واردات لاستیک مستعمل از کشور چین به یک معضل برای کشور ما بدل شده و نگرانی‌هایی را نیز ایجاد کرده است. لاستیک‌های بازیافتی عمر مفید کوتاه‌تری نسبت به لاستیک‌های استاندارد داشته و احتمال ترکیدگی در آن‌ها چندین برابر لاستیک‌هایی است که به تازگی تولید شده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این‌باره اظهار کرد: به دلایلی که شاید منشاء آن اقتصادی باشد بخشی از واردات لاستیک خودروهای سبک و سنگین از کشور چین صورت می‌گیرد و در این میان این نگرانی وجود دارد که تعدادی از این لاستیک‌ها، محصول مواد بازیافتی در این کشور باشد.

ولی ملکی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه، پرواضح است لاستیک‌های تولید شده از مواد بازیافت شده عمری کوتاه‌تر نسبت به لاستیک‌هایی دارند که براساس استانداردهای تولید تایر ساخته می‌شوند، گفت: قطعاً باید برای جلوگیری از ادامه این کار اقداماتی صورت بگیرد.

وی به از بین رفتن سریع عاج لاستیک‌های ساخته شده از مواد مستعمل پرداخت، و تصریح کرد: باید به منظور حفظ ایمنی و سلامت استفاده کندگان از لاستیک‌های ارزان‌قیمت که از کشور چین وارد می‌شود، تدابیر سختگیرانه‌تری را اتخاذ کرد. زیرا خسارتی که از این راه بر اقتصاد کشور وارد می‌شود بیش از صرفه جوئی‌ است که در خرید این چنین لاستیک‌ها می‌شود.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه واردات لاستیک از کشور چین باید متوقف شود، ابراز داشت: به نظر می‌رسد تکیه بر توان داخلی به منظور خرید لاستیک هر چند با کمی اختلاف قیمت، منجر به حفظ جان مردم و استفاده کنندگان لاستیک‌ها است.

وی در ادامه به این موضوع پرداخت که، سازمان استاندارد باید بیش از گذشته بر واردات لاستیک از کشور چین به ایران نظارت داشته باشد و کشورهای دیگری را هرچند با واسطه جایگزین کشور چین در واردات تایرهای ساخته شده از مواد مستعمل کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به این نکته نیز اشاره کرد که، وضعیت اقتصادی کشور نباید دستاویز سوء استفاده و واردات محصولات بنجل دیگر کشورها شود.

به گزارش تین‌نیوز، اقدام به واردات لاستیک‌های دست دوم به کشور در حالی صورت می‌گیرد که، در بخشنامه‌ای به گمرکات اجرایی موضوع «لغو موافقت کلی برای ثبت سفارش و واردات کلیه کالاهای مستعمل مشمول استاندارد اجباری» را ابلاغ شده است.

در این بخشنامه آمده است: به پیوست تصویر نامه شماره ۶۰/۲۰۰۵۸۰ مورخ ۹۷/۷/۲۹ دفتر صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر لغو موافقت کلی برای ثبت سفارش و واردات کالاهای مستعمل مشمول استاندارد اجباری، با توجه به عدم اظهار نظر سازمان ملی استاندارد ایران جهت کالاهای مستعمل ارسال می‌گردد. خواهشمند است دستور فرمایید ضمن جلوگیری از ترخیص لوازم مستعمل در صورت ارائه ثبت سفارش معتبر ضمن عدم ترخیص کالا مراتب را به این مرکز منعکس نمایند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.