| کد خبر: 175925 |

◄ راه‌آهن: ریل می‌خواهیم، کاری به روش تامین شمش نداریم

معاون فنی و زیربنایی شرکت راه‌آهن ادعای فردی از ذوب آهن مبنی بر اصرار راه آهن برای واردات شمش جهت تولید ریل ملی را تکذیب کرد.

تین نیوز

معاون فنی و زیربنایی شرکت راه‌آهن ادعای فردی از ذوب آهن مبنی بر اصرار راه آهن برای واردات شمش جهت تولید ریل ملی را تکذیب کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، مازیار یزدانی درخصوص ادعای سرپرست معاونت بازرگانی شرکت ذوب آهن مبنی بر اصرار راه‌آهن به استفاده از شمش وارداتی برای تولید ریل ملی گفت: ما محصول نهایی  (ریل) را می‌خواهیم و کاری به این نداریم که شمش اولیه برای تولید را از چه روشی تأمین می‌کنند.

او به عدم انجام هرگونه مذاکره در خصوص خرید شمش میان دو شرکت تاکید کرد وافزود: وقتی قرار است راه‌آهن ریل را از تولیدکننده داخلی خریداری کند، آیا منطقی است که اصرار داشته باشیم تا شمش خارجی برای تهیه ریل استفاده شود؟

این مقام مسئول همچنین گفت: صحبتی که مطرح شده درباره تأیید یا عدم تأیید ریل تولید داخل نبوده است؛ بلکه در پی بازگشت مجدد تحریم ها، شرکت بازرسی فنی فرانسوی که در ذوب آهن مستقر بود، مجبور به خروج از ایران شد و در حال حاضر شرکت بازرسی ایرانی برای تأیید ریل ملی در این کارخانه مستقر شده است.

او گفت: روزگذشته مدیرعامل شرکت ذوب آهن اعلام کرد ۲هزار تن دیگر از قرارداد شرکت راه‌آهن و ذوب آهن برای تولید ریل آماده شده و قرار است پس از انجام نامه نگاری‌های اداری آن، راه‌آهن این محموله را تحویل بگیرد

چند روز قبل مهرشاد میرزاییان کارشناس صنایع فولادی گفته بود ریلی که شمش آن از خارج وارد می شود را نمی توان ریل ملی نامید.

او این‌چنین تشریح کرده بود که شمش مصرفی برای تولید ریل وارداتی است که ۸۰ درصد هزینه نهایی تولید ریل را واردات شمش آن به خود اختصاص می دهد.

روز گذشته نیز رحمت الله محسنی سرپرست معاونت بازرگانی شرکت ذوب آهن گفت: علت استفاده از شمش خارجی و واردات آن برای تولید ریل، اصرار شرکت راه‌آهن بوده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.