| کد خبر: 180446 |

◄ احداث بندر شرق هرمزگان مورد توجه قرار گیرد

معاون فنی و مهندسی سازمان بنادر و دریانوردی درباره ایجاد بندر در شرق هرمزگان توضیحاتی ارائه داد.

تین نیوز

معاون فنی و مهندسی سازمان بنادر و دریانوردی درباره ایجاد بندر در شرق هرمزگان توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد‌رضا الهیار در ششمین جلسه کارگروه ضوابط، معیارهای فنی و اجرایی سازه‌های ساحلی و دریایی به تدوین پیش‌نویس شرح خدمات از مرحله پیدایش یک بندر تا بهره‌برداری اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه کلان سازمان مبنی بر پیدایش و ایجاد یک بندر در شرق استان هرمزگان، بحث شرح پیشنهادی خدمات جانمایی، امکان سنجی و احداث یک بندر در این کارگروه مطرح شد.

او افزود: این طرح لازم است با تاکید بر برنامه نگهداری، مطالعات زیست‌محیطی، پدافند غیرعامل، تحلیل ریسک، هیدرو گرافی، پس‌کرانه و غیره در این شرح خدمات مورد توجه جدی قرار گیرد.

این مقام مسئول با بیان این‌که با اشاره به موافقت برای تشکیل کمیته تخصصی زلزله افزود: مقرر شد کمیته سونامی نیز در این کارگروه تشکیل شود و در اولین نشست، درباره انتخاب اعضای این کمیته و هم‌چنین نحوه تعامل و همکاری آن تصمیم‌گیری شود.

الهیار با تاکید بر  پایش مستمر و منظم سلامت سازه و نصب سنسورهای کنترلی و طرح به‌روز رسانی راهنمای بازرسی اسکله‌ها تاکید کرد: در طرح توسعه فاز سوم بندر شهیدرجایی، سنسورهای کنترلی به منظور پایش سلامت سازه نصب می‌شود.

او گفت: کمیته فنی و تخصصی مربوطه در این کارگروه باید دستورالعمل به‌روز‌رسانی خدمات نگهداری اسکله‌ها را با تمرکز برنگاه بهره‌برداران و بر پایه مطالعات جامع اعلام و تشریح کند.

اللهیار گفت: «تهیه و تدوین فهرست بهای کارهای دریایی و ساحلی» یکی دیگر از دستورکارهای کارگروه ضوابط و معیارهای فنی و اجرایی بوده که مقرر شد کارگروه مشترک بین کمیته اجرایی و سازمان برنامه و بودجه با هدف هماهنگی جهت تسهیل و تسریع فرایندها در این زمینه تشکیل شود.

این کارگروه به منظور بررسی و تصویب شرح خدمات پیشنهادی اسکله‌ها و بازنگری آیین‌نامه اجرایی کارگروه تخصصی تشکیل شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.