| کد خبر: 180085 |

◄ آغاز پرداخت کرایه براساس تن بر کیلومتر در آذربایجان‌غربی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی، از آغاز پرداخت کرایه براساس تن بر کیلومتر در استان بعنوان یکی از مهم‌ترین مطالبات رانندگان خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی، گفت: بعد از بیان مطالبات رانندگان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با جلب رضایت رانندگان در راستای خدمات‌دهی بهینه و باکیفیت را در اولویت امور خود قرارداد تا کرایه حمل بار بر اساس تن-کیلومتر محاسبه شود.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان آذربایجان‌غربی، ارسلان شکری بابیان این‌که کرایه حمل‌ونقل توافقی و براساس عرضه و تقاضا و وابسته به پارامترهای مختلفی است، اضافه کرد: آذربایجان‌غربی بناتر دستور ریاست سازمان از ابتدای دی‌ماه سال جاری پرداخت کرایه حمل بار بر اساس تعرفه تن_کیلومتر را آغاز کرد که بی‌شک تاثیر بسزایی در معیشت رانندگان ایجاد خواهد کرد.

 این مقام مسئول افزود: نرخ پایه تن_کیلومتر کشوری مشخص شد و ۱۰۳۳ ریال به عنوان شاخص پایه تن_کیلومتر کشوری تعیین شد و بر اساس ضرایب استانی تفکیک شد و در این نرخ همه مسائل در نظر گرفته شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی از تامین لوازم یدکی و قطعات گران شده ناوگان به‌عنوان یکی دیگر از مهم‌ترین خواسته‌های رانندگان یادکرد و گفت: سازمان صنعت و معدن از طریق کارخانه‌های داخلی و واردکنندگان خارجی و هر آنچه لاستیک که وارد کشور می‌شود را بر اساس سهمیه است.

 شکری از برآورد نیاز سالانه استان به حدود 100 هزار حلقه لاستیک خبر داد و عنوان کرد: از ۲۵ تیر ماه سال جاری که طرح توزیع لاستیک آغازشده است تاکنون حدود ۱3۰۰۰ حلقه لاستیک به نرخ دولتی در بین ناوگان و با مدنظر قرار دادن پارامترهایی همچون پیمایش طی شده و تعداد بارنامه‌های صادره توزیع‌شده است و هنوز نیازمند تامین و توزیع لاستیک برای ناوگان باری و مسافری هستیم.

این مقام مسئول بابیان این‌که در حال حاضر نزدیک به 18 هزار دستگاه با متوسط عمر 18/16 سال در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا فعالیت دارند، اذعان کرد: سالانه بیش از 12 میلیون تن کالا توسط این ناوگان از استان جابه‌جا می‌شوند و در 9 ماهه گذشته میزان جابه‌جایی کالا با ناوگان باری استان 5/8 میلیون تن بود که برای این میزان کالا بیش از 631 هزار و 500 فقره بارنامه صادرشده است.

شکری با اشاره به جابه‌جایی سالانه در حدود هشت میلیون مسافر توسط ناوگان جاده‌ای فعال در این بخش بیان کرد: 670 دستگاه اتوبوس و 1200 دستگاه سواری داریم که میانگین عمر آن به ترتیب 5/9 و 5/10 سال است و 907 دستگاه مینی‌بوس با عمر 77/26 سال داریم که بیش از 20 هزار راننده در دو بخش مسافر و بار مشغول کار هستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.