| کد خبر: 176688 |

◄ موزه‌های تهران، نباید هم بازدیدکننده داشته باشند

تعطیلی موزه‌ها به بهانه مرمت و تعمیر درست در زمانی انجام گرفته است که ماه‌های مهر و آبان به گفته مسئولان گردشگری در کشور، ماه پیک سفر خارجی‌ها به ایران است.

تین نیوز

تعطیلی موزه‌ها به بهانه مرمت و تعمیر درست در زمانی انجام گرفته است که ماه‌های مهر و آبان به گفته مسئولان گردشگری در کشور، ماه پیک سفر خارجی‌ها به ایران است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، عدم یکپارچگی ساعت کاری موزه‌های تحت پوشش سازمان‌های مختلف و بسته بودن برخی از موزه‌ها در ایام پیک موجب شده تا گردشگران داخلی و خارجی دچار سردرگمی شوند.

از سوی دیگر تهران یکی از مقاصدی است که بیشتر گردشگران خارجی هنگام ورود به ایران از فرودگاه و جاذبه‌های پایتخت دیدن می‌کنند. بنابراین رفتن آن‌ها به موزه‌های مهم تهران یکی از برنامه‌هایشان خواهد بود.

موزه‌هایی که به سازمان میراث فرهنگی وابسته نیستند یک روز در هفته را بنا به تشخیص خودشان تعطیل می‌کنند چون فعالیت همه موزه‌ها یکپارچه نیست و هنگامی که گردشگر می‌خواهد از آن‌ها بازدید کند به در بسته می‌خورد .

موزه‌های تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی نیز تا سال گذشته در روزهای دوشنبه هر هفته تعطیل بودند اما از امسال این روز تعطیل حذف شد چون سرگردانی بیشتری را برای گردشگران خارجی به دنبال داشت. با این وجود  بیشتر در روزهای  تعطیل رسمی مانند عزاداری‌ها بسته هستند.

موزه‌های ایران و موزه‌های تهران درست همزمان با ساعت کاری بسیاری از مردم و کارمندان تمام می‌شود به همین دلیل است که به جز آخر هفته‌ها، موزه‌های تهران بازدیدکننده زیادی ندارد.

-    موزه رضاعباسی که زیر نظر سازمان میراث فرهنگی است از دو سه ماه پیش تاکنون به دلیل تعمیرات تعطیل شده و مشخص نیست چه زمانی باز می‌شود.

-    موزه صاحبقرانیه در کاخ نیاوران نیز اوضاع خوبی ندارد و همچنان معطل انجام عملیات مرمتی است. کوشک احمدشاهی واقع شده در این کاخ هم تا اواسط آبان ماه تعطیل است.

-    موزه نقاشی پشت شیشه هم که پس از مدت‌ها باز شده بود، اکنون به روی گردشگران بسته است.

-    موزه آبگینه هم  برای انجام تعمیرات و عملیات عمرانی از روز شنبه ۵ آبان‌ماه تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است.

-    هر از گاهی نیز ریاست جمهوری مهمانان خود را به کاخ سعدآباد دعوت می‌کند و بنابراین در تمام طول روز این کاخ تعطیل می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.