| کد خبر: 175434 |

◄ عیسی کلانتری: هامون، دیگر هامون نمی‌شود

معاون رئیس‌جمهوری احیای تالاب بین‌المللی هامون را در کوتاه‌مدت از اولویت‌های استان اعلام کرد و گفت: مردم باید قبول کنند که هامون دیگر آن هامون پر آب سال‌های گذشته نخواهد بود.

تین نیوز

معاون رئیس‌جمهوری احیای تالاب بین‌المللی هامون را در کوتاه‌مدت از اولویت‌های استان اعلام کرد و گفت: مردم باید قبول کنند که هامون دیگر آن هامون پر آب سال‌های گذشته نخواهد بود.

‌به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، عیسی کلانتری در نشست کارگروه احیای تالاب هامون و مقابله با گردوغبار سیستان و بلوچستان گفت: دیپلماسی آب با کشور افغانستان باید جدی شود و برای تامین افزون بر 820 میلیون مترمکعب آب از آن سوی مرز در سیستان نباید برنامه‌ریزی کرد.

او به لزوم توجه به معیشت مردم تاکید کرد و گفت: در سیستان دیگر کشاورزی نمی‌تواند تامین کننده معیشت کل باشد زیرا آبی وجود ندارد و نخواهد داشت.

کلانتری تصریح کرد: احیای تالاب بین‌المللی هامون در کوتاه‌مدت از اولویت‌های سازمان محیط زیست کشور است.

معاون رئیس‌جمهوری گفت: با وجود کاهش بارندگی‌ها، در برنامه ششم توسعه تصویب می‌شود که در زمینه تولید محصولات کشاورزی 95 درصد خودکفا شویم یعنی 35 و نیم میلیارد مترمکعب آب اضافی باید در کشور مصرف شود که این آب از کجا باید تامین شود.

کلانتری با اشاره به مشکلات تالاب بین‌المللی هامون و مشکلات مردم منطقه سیستان گفت: مهم‌ترین اقدام در این حوزه برای رفع مشکل اصلاح ساختار مدیریت است یعنی برنامه‌های تمامی نهادها و سازمان‌ها در قالب مدیریت یکپارچه عمل شود.

او گفت: کشور درگیر مشکل خشکسالی است که بدترین آن در سیستان و بلوچستان رخ داده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.