| کد خبر: 175398 |

در نشست مشترک مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی آبادان و مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر:

◄ پیگیری تخصیص سوخت یارانه‌ای به شناوران متردد تجاری

مشکلات سوخت‌رسانی به صاحبان شناورها در بندر خرمشهر بررسی شد.

تین نیوز

​مشکلات سوخت‌رسانی به صاحبان شناورها با حضور مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی آبادان و مدیرکل بنادرودریانوردی خرمشهر بررسی شد.

 به گزارش تین‌نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، جلسه مشترک مدیرکل بنادرودریانوردی خرمشهر و مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی منطقه آبادان با حضور صاحبان شناورهای فعال در بندر خرمشهر با موضوع رفع موانع و مشکلات سوخت‌رسانی به شناورها برگزار شد.

در این جلسه صاحبان شناورها مشکلات و معضلات خود را در خصوص تامین سوخت موردنیاز خود را مطرح کردند.

در این جلسه محمد محسنی؛ مدیرکل بنادرودریانوردی خرمشهر از مدیرعامل پخش فراورده‌های نفتی منطقه آبادان خواست از تمام ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات و تامین سوخت موردنیاز صاحبان شناورها استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری جلسه مشترک صاحبان شناورها با مدیرکل بنادرودریانوردی خرمشهر و هم‌چنین مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان برای نخستین بار و به‌منظور رفع دغدغه همیشگی صاحبان شناورها در خصوص سهمیه سوخت موردنیاز و روند تامین آن برگزارشده است.

وی یکی از نتایج این جلسه تسهیل فرایند تخصیص سوخت در سامانه «تجارت آسان» با توجه به موارد مطرح‌شده توسط اداره‌کل بندر و شرکت‌های نمایندگی کشتیرانی برشمرد و گفت: بررسی مشکلات به وجود آمده اخیر در پی افزایش قیمت سوخت و نرخ‌های اعلامی در راستای جلوگیری از تاخیر در عملیات ورود و خروج شناوران از دیگران مسائل مطرح‌شده بود که خوشبختانه در این خصوص تصمیم‌گیری شد و دغدغه صاحبان شناورها رفع شد.

مدیرکل بنادرودریانوردی خرمشهر پیگیری تخصیص سوخت یارانه‌ای به شناوران متردد تجاری را از دیگر مصوبات این جلسه عنوان کرد و اظهار داشت: شفاف‌سازی فرایندها و پاسخ به سوالات مطروحه نمایندگان کشتیرانی هم‌چنین پیگیری موارد و شکایات مطروحه که باید از مراجع دیگر پیگیری شود نیز در دستور کار قرار گرفت.

محسنی ابراز امیدواری کرد: با رفع مشکلات تامین سوخت شاهد کاهش دغدغه صاحبان شناور برای فعالیت‌های تجاری خود در مجتمع بندر خرمشهر باشیم.

لزوم افزایش اطلاع‌رسانی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری

مدیرکل بنادرودریانوردی خرمشهر هم‌چنین در جلسه کمیته گردشگری با اعلام این‌که بندر خرمشهر جزو اولین بنادر در زمینه احیای موضوع گردشگری بوده است گفت: ظرفیت‌های گردشگری منطقه باید به شکل بهتری در سطح شهرستان اطلاع‌رسانی عمومی شود.

وی اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های مورد غفلت واقع‌شده در منطقه خوزستان به‌ویژه خرمشهر، بحث گردشگری است که در این خصوص تلاش‌های زیادی شد تا زمینه نهادینه شدن و توجه بیشتر به این صنعت در منطقه فراهم شود.

وی ادامه داد: متاسفانه باوجود این‌که اساسا پرداختن به حوزه گردشگری جزو وظایف ذاتی فعالیت بنادر نیست اما به‌واسطه لزوم توجه به مسئولیت‌های اجتماعی، این اداره‌کل تلاش‌های جدی در زمینه‌های مختلف در سطح منطقه انجام داد که برخی از موارد به دلیل عدم‌حمایت در سطح شهرستان تاکنون به سرانجام نرسیده است اما هم‌چنان به شکل جدی به دنبال تحقق برنامه‌های تدوین‌شده برای احیای این صنعت در شهرستان هستیم.

مدیرکل بنادرودریانوردی خرمشهر خاطرنشان کرد: بندر خرمشهر درواقع احیاگر موضوع گردشگری دریایی است و در این خصوص آماده ارائه هرگونه خدمات و تسهیلات به فعالان و علاقه‌مندان این حرفه پردرآمد است.

وی تصریح کرد: برای رونق گردشگری دریایی باید احیای سواحل رودخانه‌های اروند و کارون، ایجاد و توسعه اقامتگاه‌های محلی و بومی، شناسایی توانمندی‌های گردشگری منطقه و جاذبه‌های بوم گردی در روستاهای زیبای اطراف شهرستان خرمشهر، راه‌اندازی تورهای تفریحی، برگزاری مسابقات ورزشی آبی و... صورت گیرد.

محسنی در خصوص اهمیت توسعه گردشگری دریایی و نقش آن در رشد اقتصادی گفت: این صنعت نوظهور و پول‌ساز می‌تواند باعث رفع مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی، ایجاد اشتغال و درآمدزایی بالا شود.

مدیرکل بنادرودریانوردی خرمشهر گفت: بندر خرمشهر با بررسی دقیق و شناسایی توانمندی‌های گردشگری، راهکارهای مختلفی ازجمله ایجاد هشت پست اسکله تفریحی و گردشگری در رودخانه کارون را در دست اقدام دارد.

وی در ادامه به پیشنهاد راه‌اندازی مرکز آموزش ویژه دریانوردان عراقی در این شهر اشاره کرد و اظهار کرد: راه‌اندازی این مرکز در منطقه آزاد اروند می‌تواند منجر به افزایش تعاملات آموزشی و علمی میان دو کشور ایران و عراق شود.

وی خواستار راه‌اندازی نمایشگاه گردشگری برای معرفی ظرفیت‌های و توانمندی‌های این صنعت در سطح شهرستان خرمشهر با محوریت بندر خرمشهر شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.