| کد خبر: 173423 |

مدیرکل بنادرودریانوردی خرمشهر مطرح کرد:

◄ بررسی فعال‌سازی ناوگان ریلی بندر خرمشهر

بندر خرمشهر از گذشته مجهز به زیرساخت‌های ریلی بوده و پایانه جدید ریلی این بندر در سال ۹۳ بااعتباری بالغ‌بر ۱۲۵ میلیارد، مجهز به ۲/۲ کیلومتر خط آهن، هفت هکتار محوطه بارانداز، سیستم باسکول دینامیکی با قابلیت حمل انواع کانتینر، مصالح ساختمانی و مواد جامد و متصل به شبکه سراسری راه‌آهن کشور به بهره‌برداری رسیده است.

تین نیوز

مدیر کل بنادرودریانوردی خرمشهر گفت: فعال‌سازی ناوگان ریلی بندر خرمشهر با حضور ذی‌نفعان و فعالان این حوزه موردبررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، محمد محسنی درباره فعال‌سازی ناوگان ریلی در بندر خرمشهر، افزود: با حضور ادارات کل گمرک، راه‌آهن خرمشهر، شرکت‌های بهره‌بردار، تجار و صاحبان کالا، ایجاد شرایط لازم برای فعال‌سازی مجدد ناوگان ریلی بندر خرمشهر، بررسی می‌شود.

به گفته وی فعال‌سازی مجدد حمل ریلی در بندر خرمشهر پس از چندین سال رکود و عدم فعالیت، نیازمند همکاری نزدیک همه عوامل تاثیرگذار در این امر است.

مدیر کل بنادرودریانوردی خرمشهر ادامه داد: در این جلسه ضمن بررسی راهکارهای توسعه حمل‌ونقل ریلی در بندر خرمشهر، گزارشی جامع از وضعیت حمل ریلی بندر، آمار عملکرد حمل ریلی، موانع و مشکلات فعالیت، آمار عمده کالاهای ریل پسند، پیش‌بینی کارشناسی میزان بار محتملی که با ریل قابلیت حمل دارند و دیگر عوامل تاثیرگذار در افزایش سهم ریلی ارائه و بررسی می‌شود.

محسنی کاهش مصرف سوخت، کاهش سوانح رانندگی و تلفات جاده‌ای، کاهش تولید آلاینده‌های زیست‌محیطی و افزایش بهره‌وری در حمل‌ونقل انبوه را از جمله مزایای حمل‌ونقل ریلی عنوان کرد و افزود: این مزیت‌ها کل جامعه را منتفع می‌کند و عاملی برای توسعه اقتصادی و برقراری عدالت اجتماعی محسوب می‌شود.

وی بابیان این‌که بندرخرمشهر از جمله بنادری است که از سیستم حمل‌ونقل چندوجهی برخوردار است، اظهار کرد: بندر خرمشهر از گذشته مجهز به زیرساخت‌های ریلی بوده و پایانه جدید ریلی این بندر در سال ۹۳ بااعتباری بالغ‌بر ۱۲۵ میلیارد، مجهز به ۲/۲ کیلومتر خط آهن، هفت هکتار محوطه بارانداز، سیستم باسکول دینامیکی با قابلیت حمل انواع کانتینر، مصالح ساختمانی و مواد جامد و متصل به شبکه سراسری راه‌آهن کشور به بهره‌برداری رسیده است.

مدیر‌کل بنادرودریانوردی خرمشهر بابیان این‌که امروزه سهم ریل از تخلیه بار در بنادر کشور افزایش‌یافته است، افزود: امیدواریم فعال‌سازی مجدد ناوگان ریلی بندر خرمشهر، ایجاد اشتغال و تأثیر مثبت بر زندگی ساکنان منطقه را به همراه داشته باشد.

محسنی خاطرنشان کرد: برگزاری و تداوم نشست‌های مشترک بین دو مجموعه بنادر و راه‌آهن به منظور شناخت و انجام تغییرات مورد انتظار برای فعال‌سازی و متناسب شدن عملکرد شبکه حمل‌ونقل ریلی درون بندر یک ضرورت محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.