| کد خبر: 175077 |

◄ دیوان محاسبات در مورد افشانی حکمی به شورا ابلاغ نکرده

هنوز دیوان محاسبات در مورد بازنشستگی شهردار تهران چیزی را به‌صورت کتبی به ما ابلاغ نکرده است. محسن هاشمی، رئیس شورای‌شهر تهران با اعلام این مطلب گفت: نمایندگان شورا منتظر ابلاغ وضعیت محمدعلی افشانی به‌عنوان شهردار تهران توسط این دیوان است.

تین نیوز

هنوز دیوان محاسبات در مورد بازنشستگی شهردار تهران چیزی را به‌صورت کتبی به ما ابلاغ نکرده است. محسن هاشمی، رئیس شورای‌شهر تهران با اعلام این مطلب گفت: نمایندگان شورا منتظر ابلاغ وضعیت محمدعلی افشانی به‌عنوان شهردار تهران توسط این دیوان است.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای‌شهر تهران در مراسم افتتاح مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک که امروز برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهارکرد: استفاده از تکنولوژی‌های برتر موضوعی واجب است و برای مدیریت ترافیک در شهر تهران و به‌ویژه مدیریت ترافیک خودرو محور، داشتن مرکز کنترل ترافیک اجتناب‌ناپذیر است.

او بابیان اینکه درگذشته پلیس‌راهور مرکز کنترل ترافیک مناسبی داشت، تصریح کرد: درحال‌حاضر شهرداری دارای یک مرکز کنترل ترافیک است و با توجه به اینکه تکنولوژی پیشرفت کرده و امکانات بیشتری برای گرفتن آمار و تصاویر فراهم‌شده است، لذا سردار مهماندار رئیس پلیس‌راهور ناجا تصمیم گرفته است که کنترل ترافیک را با تکنولوژی برتر تجهیز کند و تقریباً از یک سال پیش کار شروع شد و خوشبختانه توانستند در هفته نیروی انتظامی آن را به ثمر برسانند و امروز شاهد راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک هستیم.

رئیس شورای‌شهر تهران در ادامه تصریح کرد: دیگر استفاده از سیاست‌های خودرو محور، از میزان ترافیک در تهران نمی‌کاهد، بلکه موجب بیشتر شدن آن‌هم می‌شود؛ زیرا مردم را تشویق می‌کند که از خودروی شخصی استفاده کنند، لذا ما باید سیاست‌های خود را به سمت حمایت جدی از حمل‌ونقل عمومی تغییر بدهیم.

او با تأکید براینکه تهران به سیستم حمل‌ونقل ریلی احتیاج فراوان دارد،‌ افزود: خوشبختانه زیرساخت‌های آن در طول سال‌های گذشته ساخته‌شده و ما درحال‌حاضر بیش از 200 کیلومتر مترو و نزدیک به 200 ایستگاه دراختیار داریم؛ اما متأسفانه چون به‌درستی تجهیز نشده است، نمی‌توانیم از این امکانات استفاده کنیم و اولویت اول ما این است که با تأمین تجهیزات مترو سفرهای مترو را به 7 میلیون برسانیم.

هاشمی بابیان اینکه باید به سمت استفاده از اتوبوس‌های برقی پیش برویم، تصریح کرد: استفاده از اتوبوس‌های برقی، آلودگی کمتری دارد و باید با 9هزار اتوبوس سیستم حمل‌ونقل خود را تقویت کنیم و اگر این حرکت را انجام دهیم، با ترافیک مبارزه کرده‌ایم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.