| کد خبر: 173873 |

◄ نظر یک حقوقدان درباره تداوم فعالیت افشانی در شهرداری تهران

از آن‌جا که شهرداری از نهادی غیردولتی و عمومی است، شهردار تهران مشمول قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان شده و باید ظرف مدت دو ماه پست خود را ترک کند.

تین نیوز

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در نامه‌ای به وزیر کشور با اشاره به گمانه زنی‌ها درباره شمول «طرح اصلاح قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان» به شهردار تهران، استدلال‌های حقوقی شورای شهر پایتخت مبنی بر ضرورت ادامه فعالیت شهردار تهران را تشریح کرده و از وزیر کشور درخواست کرده تا نسبت به ممنوعیت ادامه کار شهردار تهران بر اساس مصوبه اخیر مجلس تجدید نظر کند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، یک حقوقدان برجسته کشورمان در این‌باره گفت: از آن‌جا که شهرداری  نهادی غیر دولتی و عمومی است، شهردار تهران مشمول قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان شده و باید ظرف مدت دو ماه پست خود را ترک کند.                   

مسعد سلیتی یادآور شد: به استناد قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان مصوب سال 95 و اصلاحات بعدی، مصرح است که به‌کارگیری افرادی که در اجرای قوانین و مقررات مربوط بازنشسته یا بازخرید شده یا بشوند در دستگاه‌های اجرائی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری و تمام دستگاه‌هایی که به نحوی از انحا از بودجه عمومی کل کشور استفاده می‌کنند، ممنوع است.

به گفته وی، در این ماده به خوبی تصریح شده که افراد بازنشسته اجازه ادامه فعالیت در مراکز دولتی و عمومی غیر دولتی را نخواهند داشت. در ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری تصریح شده که تمامی وزارتخانه‌ها، موسسات دولتی، موسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی و شبه‌دولتی و تمامی دستگاه‌هایی که شمول قانون بر آن‌ها حاکم است. مورد خطاب ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان خواهند شد.

سلیتی به قانون فهرست نهادها و موسسات عمومی غیردولتی اشاره کرد و افزود: در بند 1 ماده واحده قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، شهرداری‌ها و شرکت‌های تابعه آن جزء موسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی شناخته‌است. بنابراین با توجه به مستندات قانونی، به‌طور واضح توضیح داده شده قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان شامل حال شهرداری‌ها از جمله شهردار تهران نیز خواهد بود.

حقوقدان برجسته کشورمان خاطرنشان کرد: شهردار تهران تنها در صورتی که استثنائاتی که ماده واحده قانون منع بکارگیری بازنشستگان عنوان داشته می‌تواند به ادامه کار خود امیدوار باشد؛ جانبازی بالای 52 درصد و اسارت بیش از 3 سال دو استثنائی است که در مصوبه اخیر مجلس  برای ادامه فعالیت برخی مدیران به آن اشاره شده است.

به گزارش تین‌نیوز، رئیس شورای شهر تهران، در نامه خود به مصوبه سال 95 منع به‌کارگیری بازنشستگان به آن استناد کرده که براساس گفته سلیتی در بخش ادامه فعالیت افشانی نمی‌تواند موضوعیت داشته باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.