| کد خبر: 17246 |

ساخت راه‌آهن شلمچه بصره آغاز نشده

تین نیوز | عبدالکریم درویش‌زاده در نشست خبری اظهار کرد: این پروژه سوم خرداد امسال کلنگ‌زنی شده بود که طول آن 110 کیلومتر و اعتبار آن 105 میلیارد تومان است.
 
وی افزود: پروژه به‌سازی خط آهن اهواز - بندر امام به طول 60 کیلومتر نیز در حال انجام است که این خط به دلیل استفاده زیاد و حجم عبور بار از آن نیاز به بازسازی داشته است. بازسازی این 60 کیلومتر آغاز شده و اعتبار آن 13 میلیارد تومان است و تاکنون 15 کیلومتر آن به‌سازی شده است. اجرای این پروژه موجب افزایش سرعت، ایمنی و روان‌سازی مسیر خواهد شد.
 
 درویش‌زاده تصریح‌کرد: عملیات تعمیر و نگهداری خطوط محور جنوب به دلیل افزایش سرعت در حال انجام است که درصدد هستیم سرعت را در مسیرهای سه‌گانه جنوب به حداقل 120 کیلومتر برسانیم.
 
 وی ادامه‌داد: در چهار ماهه امسال در بخش حمل و نقل بار میزان تخلیه و بارگیری کالا به یک میلیون و 736 هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته چهار درصد رشد داشته است که عمده محموله‌ها شامل گندم، شمش، گندله، ورق آهن، پودر سنگ و روغن نباتی می‌شود.
 
 مدیرکل راه‌آهن جنوب گفت: جمع‌آوری و پاکسازی خطوط و ساماندهی مسیرهای سه‌گانه اداره‌کل نیز از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل است. در بخش حمل مسافر در 3 ماهه نخست امسال بیش از 600 هزار مسافر توسط ناوگان جنوب در مسیرهای درون و برون استانی جابجا شده‌اند.
 
 وی اظهار کرد: در حال حاضر 40 درصد حمل سنگ‌آهن مصرفی کارخانه فولاد خوزستان معادل بیش از دو میلیون تن از طریق راه آهن جنوب انجام می‌شود که درصدد هستیم از طریق حمل ترکیبی بخش اعظم پودر سنگ‌آهن مورد نیاز کارخانه فولاد خوزستان را از طریق راه آهن حمل کنیم.
 
 افزایش حمل و نقل ریلی با بهره‌برداری از خط راه آهن اصفهان اهواز
  درویش‌زاده گفت: پروژه خط راه آهن اصفهان شهرکرد اهواز از دیگر پروژه‌های اداره‌ کل است که در سفر ریاست جمهور به استان چهارمحال و بختیاری مطرح شد و قرار است توسط بخش‌خصوصی اجرا شود و از طریق این پروژه حمل و نقل از داخل استان به استان‌های شمالی کشور افزایش یافت.
 
وی اظهارکرد: با اجرای این پروژه می‌توان 100 درصد پودر سنگ‌آهن مورد نیاز کارخانجات فولاد خوزستان و سایر شرکت‌های فولاد استان را از طریق ریلی، حمل کرد. این پروژه علاوه بر تسهیل حمل و نقل در جهت صرفه‌جویی سوخت و کاهش مصرف آن نقش عمده‌ای خواهد داشت.
 
 مدیرکل راه‌آهن جنوب گفت: بازسازی ایستگاه راه‌آهن اهواز، سکوها، پله‌برقی و سایبان آن در برنامه اداره‌کل است که کار طراحی ایستگاه اهواز انجام شده و در آینده ایستگاه راه آهن جدید در همین منطقه فعلی احداث خواهد شد و امیدواریم ایستگاهی در شان کلان‌شهر اهواز احداث شود.
 
 وی اظهار کرد: مقاوم‌سازی پل‌های اهواز اندیمشک و ساخت پل روگذر در ایستگاه هفت‌تپه از پروژه‌ های در حال اجرای این اداره‌کل است که پروژه مقاوم‌سازی با پیشرفت 60 درصدی و پروژه پل روگذر با پیشرفت 25 درصدی همراه است.
 
درویش‌زاده اظهارکرد: قرار بود که بندر خشک در اندیمشک احداث شود که هنوز اقدام عملی در این زمینه صورت نگرفته است. تحقق این مساله می‌تواند تحول اقتصادی در بخش حمل و نقل ایجاد کند و باید مورد پیگیری قرار بگیرد.
 
وی درباره مساله استقرار پلیس در قطارها گفت: قطارهایی که نیاز به نیروی پلیس دارد، پلیس در آنجا حضور خواهد داشت اما وقتی در قطار نظارت لازم توسط مامورین قطار صورت می‌گیرد، پلیس در آنجا حضور نمی‌یابد البته علاوه بر این موضوع بازرسی‌های ما به صورت نامحسوس در قطارها صورت می‌گیرد. همچنین پلیس‌های ایستگاه‌های بین‌راهی نیز کار نظارت بر قطارها را انجام می‌دهند.
 
 افزایش قطار در محور جنوب مقدور نیست
  مدیرکل راه‌آهن جنوب ادامه‌داد: در محور جنوب محموله‌های مهمی عبور می‌کنند که با افزایش هر قطار مسافربری موجب حذف دو تا سه رام قطار بار می‌شویم و ترافیک در این محور بسیار سنگین است و بنابراین افزایش قطار در محور جنوب مقدور نیست.
 
 وی افزود: راه آهن جنوب در بخش مسافری رتبه چهارم و در بخش حمل بار رتبه سوم را در کشور دارد. در حال حاضر شش قطار در محور جنوب وجود دارد که سه قطار در مسیر تهران و سه قطار در مسیر مشهد تردد می‌کنند.
 
 درویش‌زاده درباره خط ریلی شلمچه - بصره خاطر نشان‌کرد: برای اتصال ریل به بصره، خط ریلی از خرمشهر به شلمچه کشیده شده است و طول آن از شلمچه به بصره 37 کیلومتر است که هنوز عملیات اجرایی آن آغاز نشده اما در حال پیگیری است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن 0 0

    میشه ۳ قطار مشهد از جنوب رو نام ببرید. از اهواز که فقط یک قطار در روز به مشهد حرکت داره قطار خرمشهر مشهدم که مردم خرمشهر و ابادان این همه ازش استقبال کردن حذف کردین. با اینکه کل قطارهای منطقه جنوب با اون همه کیفیت افتضاهشون مایه شرمساری راه اهن میباشد.