| کد خبر: 171071 |

مدیر بندر شهید باهنر خبر داد:

◄ رشد ۵ درصدی ترابری مسافران دریایی

صادرات نفتی از بندر شهید باهنر 40 درصد افزایش یافت.

تین نیوز

مدیر بندر شهیدباهنر از افزایش ۴۰ درصدی صادرات فرآورده‌های نفتی از طریق این بندر به خارج از کشور طی چهار ماه اخیر خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنادرودریانوردی هرمزگان، حمیدرضا محمدحسینی با ارائه گزارشی از عملکرد اداره بنادرودریانوردی شهیدباهنر طی چهارماهه نخست سال جاری، اظهار کرد: با تکمیل پالایشگاه ستاره خلیج فارس و آغاز صادرات مواد نفتی حاصل از این پالایشگاه، میزان صادرات فرآورده‌های نفتی از طریق بندر شهیدباهنر در چهارماهه اخیر، ۴۰‌درصد رشد را در هم سنجی با مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

وی افزود: در زمینه کابوتاژ کالاهای غیرنفتی نیز رشد ۱۱۶ درصدی در بندر شهیدباهنر و بنادر تابعه آن به ثبت رسید.

مدیر اداره بنادرودریانوردی شهیدباهنر خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، در زمینه ترابری مسافران دریایی نیز با جابجایی یک‌میلیون و ۱۴۸ هزار مسافر در بنادر شهیدباهنر و شهید حقانی، شاهد رشد ۵ درصدی در این زمینه بوده‌ایم.

 بندر شهیدباهنر از پایانه‌های دریایی مناسب در راهگذر ترانزیتی جنوب کشور برای کشورهای ترکیه، روسیه، آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان و عراق است.

۱۲ پست اسکله، دسترسی به آب‌های آزاد، نزدیکی به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، اتصال به کریدور شمال-جنوب از طریق شبکه بین‌المللی جاده‌ای، آبخور مناسب برای پهلوگیری انواع شناورها، بندر شهیدباهنر را به یک پایگاه تجاری راهبردی و مهم در منطقه تبدیل کرده است.

این بندر با برخورداری از پایانه مسافری دریایی بین‌المللی استاندارد علاوه بر میزبانی از کشتی‌های کلاس کروز، سالانه پذیرای تعداد زیادی گردشـگر و مسـافر بین‌المللی است، به‌طوری‌که سفرهای دریایی بین‌المللی به مقصد کشورهای همسایه جنوبی ایران از طریق این بندر انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.