| کد خبر: 164157 |

◄ ترابری ۷۴۰ هزار مسافر از طریق بنادر مرکز و شرق هرمزگان

گردشگری دریایی هرمزگان در سفرهای نوروزی امسال 18 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

تین نیوز

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر بابیان اینکه میزان ترابری مسافران و گردشگران دریایی در نوروز ۹۷ از طریق بنادر شهید حقانی بندرعباس، هرمز، تیاب میناب، سیریک و جاسک نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش یافت، گفت: در این مدت بالغ‌بر ۷۴۰ هزار مسافر در بنادر مرکز و شرق هرمزگان تردد داشته و از طریق این بنادر جابه‌جا شدند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حمیدرضا محمدحسینی با بیان اینکه طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۹۷ با موفقیت در هرمزگان به پایان رسید، عنوان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تلاش‌های چندین ماهه همکاران عملیاتی و ستادی اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۹۷ از ۲۵ اسفند ۹۶ تا ۱۷ فروردین ۹۷ با موفقیت اجرا و بدون هیچ‌گونه حادثه دریایی و بندری به پایان رسید.

وی با قدردانی از زحمات شبانه‌روزی خادمان نوروزی سفرهای دریایی افزود: امسال هم برگ ‌زرین دیگری در کارنامه سازمان بنادر و دریانوردی در ارائه خدمات ایمن سفرهای دریایی و گردشگری رقم خورد و در سالی که استقبال مسافران از جزایر و به‌خصوص جزیره هرمز بی‌نظیر بود، ارائه خدمات به مسافران و گردشگران بدون توقف انجام شد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر ادامه داد: با توجه به آمادگی تمامی واحدهای عملیاتی و خدماتی و برگزاری مانورهای منظم قبل از شروع طرح، هیچ‌گونه حادثه دریایی را شاهد نبودیم.

محمدحسینی رشد چشمگیر حضور گردشگران دریایی در تالاب بین‌المللی تیاب شهرستان میناب، خور آذینی شهرستان سیریک و خور خلاصی شهرستان جاسک در شرق هرمزگان را نشان از ظرفیت بالای این اماکن گردشگری دانست و بیان داشت: این استقبال چشمگیر عزم و اراده‌ای پولادین را برای رونق گردشگری دریایی به‌عنوان صنعتی نو پا در کشور مطالبه می‌کند.

وی بابیان اینکه میزان جابه‌جایی مسافران و گردشگران دریایی در نوروز ۹۷ از طریق بنادر شهید حقانی بندرعباس، هرمز، تیاب میناب، سیریک و جاسک نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش یافت، اظهار داشت: در این مدت بالغ‌بر ۷۴۰ هزار مسافر در بنادر مرکز و شرق هرمزگان تردد داشته و از طریق این بنادر جابه‌جا شدند.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر خاطرنشان کرد: در نوروز ۹۷ بالغ‌بر ۵۹۶ هزار نفر از طریق مسیر دریایی بندر شهید حقانی بندرعباس به جزایر هرمز و قشم مسافرت داشتند و جابه‌جا شدند.

محمدحسینی اضافه کرد: همچنین ۱۴۴ هزار گردشگر در نوروز ۹۷ از تالاب بین‌المللی تیاب در شهرستان میناب، خور آذینی در شهرستان سیریک و خورهای خلاصی و شیلات در شهرستان جاسک در شرق استان هرمزگان بازدید کردند.

وی یادآور شد: سازمان بنادر و دریانوردی در راستای توسعه گردشگری دریایی نسبت به حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این حوزه حمایت‌های مادی و معنوی لازم را به عمل می‌آورد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.