| کد خبر: 170988 |

◄ اختصاص بودجه برای حمایت‌های مالی و زیربنایی از مسکن مهر

در جلسه روز گذشته هیأت وزیران که به ریاست حسن روحانی، رئیس‌جمهور برگزار شد، لایحه اختصاص بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال برای حمایت‌های مالی و زیربنایی از مسکن مهر به تصویب رسید.

تین نیوز

در جلسه روز گذشته هیأت وزیران که به ریاست حسن روحانی، رئیس‌جمهور برگزار شد، لایحه اختصاص بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال برای حمایت‌های مالی و زیربنایی از مسکن مهر به تصویب رسید.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، دولت در اجرای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، با پیشنهاد سازمان برنامه‌وبودجه کشور مبنی‌بر اختصاص مبلغ ۶۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای تخفیف عوارض پروانه ساخت، بیمه کیفیت، حمایت‌های مالی، آماده‌سازی، محوطه‌سازی، تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی و ساخت مساجد و نظارت عالیه برساخت و سازهای مسکن مهر موافقت کرد.

همچنین یک لایحه دیگر باهدف بررسی و شناخت منابع درآمدی شهرداری‌های کشور و چگونگی اصلاح و تأمین منابع جدید برای جایگزین شدن با درآمد فعلی شهرداری­‌ها در جهت توسعه شهری و ایجاد خدمات موردنیاز شهروندان تهیه‌شده است.

بهره‌گیری از ابزارهای مختلف تأمین مالی و روش‌های اجرایی جلب مشارکت بخش‌خصوصی متناسب با پروژه­‌های شهری و پیش‌­بینی تضمین‌های کافی، افزایش کارایی و ضمانت اجرایی برای کسب عوارض و درآمدهای قانونی شهرداری، اصلاح و تقویت منابع موجود درآمدی و تأمین منابع جدید به‌منظور حداقل استفاده از درآمدهای دولت و کاهش وابستگی مالی شهرداری­ها به منابع درآمدی دولتی، افزایش سهم شهرداری­‌ها از محل عواید حاصل از قانون مالیات بر ارزش‌افزوده و اصلاح سازوکار وصول عوارض نوسازی و عمران شهری، از دیگر اهداف لایحه یادشده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.