| کد خبر: 170659 |

◄ عرصه بر خودروهای آلاینده تنگ‌تر می‌شود

شهرداری تهران با همکاری پلیس‌راهور مرحله نخست طرح را به اجرا گذاشت و به نظر می‌رسد تا به اینجای کار، L.E.Z، موفقیت‌هایی را نیز کسب کرده و قرار است از آبان‌ماه سال جاری مرحله دوم آن با تدابیر ویژه و سختگیرانه‌تری در پایتخت به اجرا گذاشته شود.

تین نیوز

طرح L.E.Z و یا همان طرح کاهش آلودگی هوا سال‌های زیادی است که قرار است در شهر تهران به اجرا گذاشته شود اما شواهد حاکی از آن است که این طرحی که در ایران از آن با عنوان L.E.Z یاد می‌شود با طرحی که در کشورهای پیشرفته به اجرا گذاشته شده تفاوت فاحشی دارد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، شهرداری تهران با همکاری پلیس‌راهور مرحله نخست طرح را به اجرا گذاشت و به نظر می‌رسد تا اینجای کار، L.E.Z، موفقیت‌هایی را نیز کسب کرده و قرار است از آبان‌ماه سال جاری مرحله دوم آن با تدابیر ویژه و سختگیرانه‌تری در پایتخت به اجرا گذاشته شود.

مدیرعامل ستاد معاینه‌فنی خودروهای شهر تهران با تائید اخراج خودروهای فاقد معاینه‌فنی از هسته مرکزی شهر و راندن آنها به خارج از محدوده طرح ترافیک، گفت: صد البته ما به رانندگان بی‌احترامی نخواهیم کرد. بحث مدیریت شهری تنها بر سلامت خودروها و کاهش آلودگی و سلامت مردم است.

سیدنواب حسینی‌منش افزود: خودروها با داشتن برگه مجاز معاینه‌فنی می‌توانند در شهر تردد داشته باشند.

وی افزود: با اجرای مرحله دوم طرح L.E.Z، از اولین روز  نیمه دوم سال در تمام شهر، عرصه برای خودروهای آلاینده تنگ‌تر می‌شود. اجرای مرحله اول طرح باعث شد تا خودروهای آلاینده به طور خودکار از محدوده L.E.Z، خارج شوند.

به گفته حسینی‌منش، در مرحله دوم اجرای طرح شرایط به مراتب سخت‌تر از فاز نخست خواهد بود و حتما خودروها نیاز به گذارندن آزمون معاینه‌فنی هستند.

مدیرعامل ستاد مرکز معاینه‌فنی خودروهای شهر تهران، داشتن برگه معاینه‌فنی را برای ورود به محدوده طرح L.E.Z، کافی دانست.

به گزارش تین‌نیوز، قرار است با به اجرا درآمدن مرحله دوم طرح L.E.Z، خودروهای‌آلاینده ازتهران از ابتدای آبان‌ماه اجازه ورود به هسته مرکز شهر را نداشته باشند و تنها ضمانت اجرای این طرح نیز جریمه 50 هزارتومانی‌ است که در قانون پیش بینی شده است.

در 18 ماه گذشته 4.2 میلیون برگه جریمه 50 هزار تومانی معادل 210 میلیارد تومان صادر شده که در نوع خود عدد قابل توجهی است.

در همین راستا و در حمایت از تصمیم مدیریت شهری، سازمان حفاظت از محیط‌زیست استان تهران نیز اعلام کرده که از این پس، جریمه 45 هزار تومانی به ازای هر ساعت تردد خودروی فرسوده در تهران، اعمال خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.