| کد خبر: 170508 |

هیچ یک از زائران عتبات تاکنون ارز مسافری نگرفته اند

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: با وجود اینکه به مسافران دیگر کشورها (چندین برابر مبلغ اعلام شده برای زائران عتبات) ارز همراه ارائه می شود، تاکنون حتی به یک زائر عتبات عالیات ارز مسافری تعلق نگرفته است.

تین نیوز

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: با وجود اینکه به مسافران دیگر کشورها (چندین برابر مبلغ اعلام شده برای زائران عتبات) ارز همراه ارائه می شود، تاکنون حتی به یک زائر عتبات عالیات ارز مسافری تعلق نگرفته است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، حمید محمدی گفت: یکی از مواردی که ما نیز به جدیت به دنبال آن هستیم احقاق حقوق زائران عتبات عالیات است اما به رغم همه پیگیری ها هیچگونه ارزی مسافری تا امروز به زائران عتبات پرداخت نشده است.

بر اساس بخشنامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در مورخه چهاردهم اردیبهشت 97 بانک های تجارت و پارسیان برای پرداخت 250 هزار دینار ارزی مسافری به زائران عتبات عالیات تعیین شدند ولی تاکنون به هیچ یک از زائران عتبات عالیات ارز همراه مسافری داده نشده است.

محمدی افزود: به دلیل آماده نشدن ساز و کار اجرایی، پرداخت ارز به زائران عتبات از سوی بانک مرکزی حق زائران عتبات عالیات تضییع می شود. در حالی که به مسافران عادی دیگر کشورها چندین برابر ارز اعلام شده برای زائران عتبات، ارز مسافری ارائه می شود نباید زائران عتبات عالیات برای چنین رقم ناقابلی مورد کم توجهی قرار گرفته و دچار مشکل شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: به شدت به دنبال حل این مشکل زائران عتبات عالیات هستیم اما مسئولیت اصلی به عهده بانک مرکزی است. از بانک مرکزی انتظار داریم به عنوان متولی اصلی این مهم هر چه سریعتر مشکل رخ داده را حل کند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود درباره آخرین وضعیت اعزام زائران حج تمتع گفت: تا پایان وقت امروز -چهارشنبه- 15 هزار و 800 نفر از زائران ایرانی برای انجام مناسک حج راهی عربستان می شوند.

وی با بیان اینکه از این تعداد تا پایان امروز پنج هزار و 300 نفر عازم مکه مکرمه خواهند شد، افزود: اعزام های انجام شده تاکنون در قالب حدود 100 کاروان با 58 پرواز از 19 ایستگاه پروازی به عربستان انجام شده است.

امسال 85 هزار و 200 زائر ایرانی در قالب 586 کاروان از 19 ایستگاه پروازی برای انجام مناسک حج راهی عربستان می شوند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.