| کد خبر: 169369 |

◄ از رتبه نخست بندرلنگه در ترابری خودرو تا افزایش ۳۰ درصدی ترانزیت غیر نفتی

رشد امید بخش شاخص های عملیاتی بنادر و دریانوردی بندرلنگه در سه ماهه نخست سال جاری رخ داد.

تین نیوز

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه، ضمن تشریح عملکرد این بندر طی سه‌ماهه سال جاری، از افزایش ۳۰درصدی ترانزیت غیرنفتی و همچنین کسب جایگاه نخست ترابری خودرو در بین بنادر کشور خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز وبه نقل از روابط‌عمومی بنادر و دریانوردی بندر لنگه، قاسم عسکری‌نسب مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه ضمن اعلام این خبر گفت: بندرلنگه به دلیل برخورداری از نزدیک‌ترین مرز دریایی به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج‌فارس، ازلحاظ حجم ترانزیت خارجی خودرو یکی از بنادر مهم کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: این مهم می‌تواند زمینه‌ساز ترانزیت سایر کالاها از قبیل مواد غذایی و غیره نیز باشد و امیدواریم تا با حضور تجار و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در آینده‌ای نزدیک، این موضوع محقق شود.

جایگاه نخست ترابری خودرو

عسکری‌نسب ضمن اشاره به جابجایی ۳۲ هزار و ۵۴۹ دستگاه خودرو از ابتدای سال جاری تاکنون، از رشد ۶‌درصدی این بخش از فعالیت‌های بندری و کسب جایگاه نخست در بخش جابه‌جایی خودرو در بین بنادر کشور سخن گفت.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه تفکیک اسکله تخلیه و بارگیری خودرو از دیگر کالاها، حذف زمان انتظار شناورهای حامل خودرو، ارائه خدمات ۲۴‌ساعته خنکاری و خدمات دریایی، افزایش پسکرانه‌های مورد استفاده برای جابه‌جایی کالاهای داخلی، کاهش تشریفات اداری برای ترانزیت کالا و بهره‌برداری از سکوی ویژه بارگیری خودرو را به‌عنوان علت اصلی رونق فعالیت‌های ترانزیتی در این بندر عنوان کرد.

رشدی ۳۰ درصدی ترانزیت کالاهای غیرنفتی

وی در ادامه افزود: طی بازه زمانی مذکور حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی (عمدتا خودرو) در بنادر و دریانوردی بندرلنگه به ۶۶ هزار و ۶۷۸ تن رسید که نشان از رشدی ۳۰‌درصدی نسبت به سال ۹۶ دارد.

تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی

این مقام مسئول از تخلیه و بارگیری ۳۱۶ هزار و ۳۶۵ تن انواع کالا در بنادر و دریانوردی بندرلنگه طی سه‌ماهه سال جاری سخن به میان آورد و افزود: از مجموع کل حجم عملیات، ۳۱۶ هزار و ۱۹۹ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۱۶۶ تن اختصاص به کالاهای نفتی دارد که در بخش جابه‌جایی محموله‌های غیرنفتی، ۲درصد افزایش را شاهد بودیم.

صادرات و واردات کالاهای غیرنفتی

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه همچنین میزان صادرات کالاهای غیرنفتی را ۲۲۸  هزار و ۵۳ تن با ثبت رشد ۱۹‌درصدی اعلام کرد و گفت: طی سال ۹۷، بیش از ۱۹‌هزار تن کالای غیرنفتی وارد بنادر غرب هرمزگان شد که رقم آن در همسنجی با سال پیش از آن، ۶۷ درصد کاهش داشته است.

تخلیه و بارگیری کانتینر

عسکری‌نسب با اشاره به اقدامات مدیریت بنادر غرب هرمزگان جهت گسترش فعالیت‌های بندری و نیل به کانتینری نمودن روند تخلیه و بارگیری کالا گفت: با انجام طرح توسعه بندرلنگه در سال‌های اخیر و فراهم نمودن شرایط و وجود تخفیفات گمرکی و ترانشیپی در بندرلنگه شاهد افزایش عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری بودیم که این میزان به ۴۸۵ TEU کانتینر پر طی سه‌ماهه سال جاری رسید که نشان از رشدی ۷‌درصدی نسبت به سال ۹۶ دارد.

رتبه سوم در صادرات محصولات کشاورزی، دامی و احشام

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه ضمن اشاره به صادرات ۴۷ هزار و ۴۶۹ تن محصولات کشاورزی، دامی و احشام افزود: زیرساخت‌های این بندر برای فعالیت‌های تجاری افزایش یافته و این بندر ظرفیت بالایی در امر تجارت دریایی و تخلیه و بارگیری کالا را دارد.

رتبه دوم در حمل‌ونقل مسافر بین‌المللی

وی حجم جابجایی مسافر را مثبت اعلام کرد و گفت: از آغاز سال جاری تاکنون، بیش از ۱۶ هزار و ۷۶۸ هزار مسافر و گردشگر از بنادر لنگه، آفتاب و چارک در غرب استان هرمزگان به مقصد جزیره کیش، ابوموسی و غیره جابجا شدند که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته، ۱۰‌درصد افزایش داشته است و همچنین در بخش جابه‌جایی مسافر بین‌المللی با ثبت رقم ۷هزار و ۵۹۰ مسافر و رشد ۵‌درصدی، بندرلنگه توانست رتبه دوم در حمل‌ونقل مسافر بین‌المللی را به خود اختصاص دهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.