| کد خبر: 168376 |

◄ افزایش صادرات و جابه‌جایی مسافر در بنادر غرب هرمزگان

مدیر بنادر غرب هرمزگان از افزایش ۵۸ درصدی جابه‌جایی مسافر و رشد ۴۶ درصدی صادرات غیرنفتی در دومین قطب مهم بندری استان هرمزگان طی دوماهه سال «حمایت از کالای ایرانی» خبر داد.

تین نیوز

مدیر بنادر غرب هرمزگان، با ارائه گزارشی از عملکرد دوماهه بنادر غرب هرمزگان در سال ۹۷ گفت: طی این مدت، درمجموع ۱ میلیون و ۴۱۰ هزار و ۸۴۵ تن کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان تخلیه و بارگیری شد و از مجموع ۲۶۷ هزار تن عملیات کالاهای غیرنفتی، بندرلنگه با تخلیه و بارگیری بیش از ۱۹۵ هزار تن، نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۴ درصدی داشته است .

به گزارش تین‌نیوز و به‌نقل از روابط‌عمومی بنادر غرب هرمزگان، قاسم عسکری‌نسب افزود: از مجموع عملیات انجام‌شده در بنادر غرب هرمزگان، میزان ۱ میلیون و ۱۴۳ هزار و ۷۲۱ تن اختصاص به فرآورده‌های نفتی داشته است.

رتبه سوم در صادرات محصولات کشاورزی و دامی

مدیر بنادر غرب هرمزگان میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در دومین قطب مهم بندری استان هرمزگان را بیش از   ۱۳۸هزار تن عنوان کرد و گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۴۶ درصدی داشته است و توانست رتبه سوم کشور را به خود اختصاص دهد.

واردات غیرنفتی ۶۵ درصد کاهش یافت

عسکری‌نسب حجم واردات  غیرنفتی را ۱۳ هزار و ۱۷۹ تن اعلام کرد و افزود: این رقم نسبت مدت مشابه سال گذشته کاهش ۶۵ درصدی داشته است.

افزایش ۳۲ درصدی ترانزیت غیرنفتی و رتبه نخست بندرلنگه در ترابری خودرو

عسکری‌نسب حجم کل کالاهای ترانزیت شده که بیشتر شامل خودرو است از طریق بندرلنگه طی دوماهه سال جاری را ۴۲ هزار و ۴۲۷ تن اعلام کرد و افزود: این رقم در هم سنجی با سال پیش از آن، رشد ۳۲ درصدی داشته است.

وی ضمن اشاره به جابجایی ۲۰ هزار و ۷۶۳ دستگاه خودرو از ابتدای سال جاری تاکنون در بنادر و دریانوردی بندرلنگه، از رشد ۱۰ درصدی این بخش از فعالیت‌های بندری و کسب جایگاه نخست در بخش جابجایی خودرو در بین بنادر کشور سخن گفت.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه افزایش پس‌کرانه‌های مورداستفاده برای جابجایی کالاهای داخلی، کاهش تشریفات اداری برای ترانزیت کالا و بهره‌برداری از سکوی ویژه بارگیری خودرو را به‌عنوان علت اصلی رونق فعالیت‌های تجاری در این بندر عنوان کرد.

رتبه دوم در ترابری بین‌المللی مسافران دریایی

مدیر بنادر غرب هرمزگان از رشد ۵۸ درصدی ترابری مسافران و گردشگران دریایی سخن به میان آورد و گفت: ۲۳۱ هزار و ۳۱۹ نفر مسافر طی دوماهه نخست سال جاری در بنادر غرب هرمزگان ترابری شدند که از این میزان، بندرلنگه با ثبت رقم بیش از ۲۰ هزار نفر رشد ۱۰‌درصدی را ثبت کرد.

بندرلنگه همچنین با جابه‌جایی ۴هزار و ۶۰۷ نفر مسافر و رشد ۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته توانست جایگاه دوم در حمل مسافران دریایی در مسیرهای بین‌المللی در میان بنادر کشور را به خود اختصاص دهد.

 بندرلنگه در ۱۶۵ کیلومتری غرب بندر شهید رجایی واقع‌شده است که به‌عنوان اصلی‌ترین بندر منطقه غرب هرمزگان علاوه بر ترانزیت کالا، فعالیت‌های صادراتی، وارداتی و کاپوتاژ را نیز پشتیانی می‌کند و موقعیت جغرافیایی و ترابری دریایی بندرلنگه از یک‌سو ، آن را به بهترین پایانه لجستیکی برای جزایر ایرانی حوزه خلیج‌فارس (سیری ، لاوان ، کیش، هندرابی ، تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی) تبدیل کرده و از سوی دیگر ، داشتن حداقل فاصله دریایی با شیخ‌نشین‌های امارات متحده عربی ازجمله دبی– شارجه ، این بندر را از بعد کاهش هزینه حمل و کاهش استهلاک شناورها از دیگر بنادر مشابه متمایز کرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.