| کد خبر: 161635 |

جزئیات دقیق محل سقوط هواپیما و انتقال اجساد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان جزئیات دقیق محل سقوط هواپیما و انتقال اجساد را اعلام کرد.

تین نیوز

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان جزئیات دقیق محل سقوط هواپیما و انتقال اجساد را اعلام کرد.

به گزارش تین‌نیوز، منصور شیشه فروش دقایقی پیش اظهار داشت: خوشبختانه اقدامات مهمی که طی روزهای گذشته صورت گرفت نتیجه داد و از امروز ادامه پیدا کرد و تیم‌های امداد و نجات به صورت زمینی مناطق مختلف را پایش و ارتفاعات 4500 متری با پهپادهای ارتش جمهوری اسلامی ایران عکس‌ها و فیلم‌ها را گرفتند و هواپیماهایی در این منطقه پرواز کردند و اطلاعات پردازش شد.

وی افزود: همچنین 7 بالگرد از سپاه پاسداران و جمعیت هلال احمر شناسایی این منطقه را انجام می‌دادند و هواپیماهایی در این منطقه به پرواز درآمده و عکس‌ها را ارسال کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: خوشبختانه با یک حرکت جمعی و هماهنگی که مدیریت بحران استان ارتش، سپاه، جمعیت هلال احمر و همه بخش‌ها انجام داد امروز پیش از ظهر اعلام کردند که در منطقه عمومی نقل در ارتفاعات پادنا در ارتفاع 4500 متری در یکی از دره‌ها لاشه هواپیما شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه نخستین مرحله مدیریت بحران که شناسایی پیدا کردن هواپیما بود را طی کردیم، تصریح کرد: مرحله بعد با هماهنگی دادگستری، قوه قضاییه مقرر شد که صحنه حادثه را بررسی کنند و براساس برنامه‌هایی که سازمان هواپمایی کشوری دارد صورت گیرد در حال حاضر قرارگاه هماهنگی ستاد بحران پایین تپه‌ها تشکیل شده و به صورت 24 ساعته تفکیک وظایف شده است.

شیشه فروش بیان کرد: در حال حاضر تیم‌های وال گردی، کوهنوردان را به محل برخورد هواپیما با قله برده و قطعات را با شرایط خاصی که وجود دارد جمع‌آوری می‌کنند چرا که همه امکانات ما باید براساس ایمنی صورت بگیرد به همین دلیل از افرادی در این مرحله استفده می‌شود که دوره کوهنوردی را گذرانده و تجهیزات کامل را داشته باشند و بدون بروز حادثه جدید اقدامات طی شود.

وی گفت: در حال حاضر هوا مساعد و شرایط مهیا است و به هر جهت با برنامه‌ریزی و تغییرات جوی که پیش بینی می‌وشد براساس سناریوهای ما در دفتر فرماندهی عملیات را دنبال می‌کنیم.

شیشه فروش خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم با کوتاهترین زمان و امکانات و فناوری‌های جدید که در کشور وجود دارد محل را تحت نظر بگیریم چرا که شرایط خاص است و در ارتفاعات چند هزار متری از سطح زمین و دره‌های عمیق باید مرحله دوم را انجام دهیم و سعی کنیم عملیات را با حداکثر ایمنی انجام دهیم و بتوانیم اقدامات را پیش ببریم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.