| کد خبر: 160706 |

◄ سیف: ترامپ بازار ارز را ملتهب کرد

رئیس‌کل بانک مرکزی: آمریکا به دنبال تضعیف سرمایه‌گذاری در اقتصاد است.

تین نیوز

رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: آمریکا به دنبال تضعیف سرمایه‌گذاری در اقتصاد است.

به گزارش تین‌نیوز، ولی‌الله سیف گفت: واقعیت این است که آمریکا به‌ویژه بعد از روی کار آمدن رئیس‌جمهور جدید، با بهره‌گیری از جایگاه خود در اقتصاد جهانی، آرامش اقتصاد ایران را نشانه گرفته و با سناریوی ایجاد التهاب تصنعی و تزریق نگرانی در ذهن فعالان داخلی و خارجی به دنبال تضعیف سرمایه‌گذاری در اقتصاد ایران و عدم انتفاع کشورمان از فرصت‌های پسابرجام است.

او در ادامه گفت: قاعدتاً با توجه به بازدهی جذاب سرمایه‌گذاری در اقتصاد ما در مقایسه با سایر کشورها، تلاش آن‌ها در ممانعت از پیشرفت اقتصاد ایران عمدتاً از مسیر القای کاذب ریسک بالای سرمایه‌گذاری و به‌تبع آن بالا بردن هزینه‌های ورود به اقتصاد ایران انجام می‌شود.

به گزارش خبر‌انلاین، سیف گفت:  اقتصاد ما با اتکا به توان داخلی و به پشتوانه ذخایر ارزی مناسب و بهبود روند متغیرهای کلان داخلی، این تلاش‌ها را ناکام خواهد گذاشت.

او تصریح کرد: در حال حاضر فرصت‌های جذاب مناسبی به‌منظور سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی در بخش‌های مالی و غیرمالی اقتصاد داخلی وجود دارد.

ولی‌الله سیف  گفت: تلاطمت ارزی و سفته‌بازی باعث ورود سرمایه به بازار پر ریسکی می‌شود که درنهایت کلیّت اقتصاد و مردم در آن بازنده خواهند بود.

او ادامه داد: البته این به معنی غفلت بانک مرکزی از انجام اقدامات لازم در این زمینه نبوده و ما نیز با بهره‌گیری از همه توان خویش در استمرار سیاست‌های اصولی و منطبق با منطق اقتصادی گام بر خواهیم .

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.