| کد خبر: 160226 |

◄ سامانه مدیریت هوشمند یکپارچه گردشگری در کشور راه اندازی می‎شود

معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند یکپارچه گردشگری در کشور و در دسترس قرار گرفتن اطلاعات، آمار و برنامه‌های گردشگری برای عموم خبر داد.

تین نیوز

معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند یکپارچه گردشگری در کشور و در دسترس قرار گرفتن اطلاعات، آمار و برنامه‌های گردشگری برای عموم خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، این طرح در دهه‌های قبل هم مطرح اما به دلایلی اجرایی نشد تا اینکه با رویکردهای حمایتی دولت تدبیر و امید به صنعت گردشگری، این طرح وارد مرحله اجرا شد.

محوطه تاریخی طاق بستان در دامنه کوهی به همین نام و در کنار چشمه ای در شمال شرقی شهر کرمانشاه واقع شده است، در این محوطه آثاری از دوره ساسانی وجود دارد که شامل سنگ نگاره اردشیر دوم و 2 ایوان سنگی به نام های ایوان کوچک و بزرگ است.

طاق بستان در 15 دی سال 1310 به شمارهٔ ۱۷۲ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید و مقدمات تشکیل پرونده برای ثبت جهانی آن نیز از چند سال قبل آغاز شد.

مجموعه تاریخی بیستون به عنوان تنها اثر ثبت جهانی شده استان کرمانشاه در جنوب غربی شهر بیستون واقع شده و در 22 تیر ماه سال 1385 به شماره 1222 در فهرست آثار جهانی به ثبت رسید.

در عرصه محوطه تاریخی، فرهنگی و طبیعی بیستون 28 اثر ثبت شده ملی وجود دارد و تاکنون در حریم آن نیز بیش از 150 اثر تاریخی شناسایی شده که از این تعداد 88 اثر آن در فهرست میراث ملی ثبت شده است.

بیستون شهری در 30 کیلومتری شمال شرقی شهر کرمانشاه با حدود پنج هزار نفر جمعیت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از اتمام مرحله نخست مطالعات کریدور گردشگری بیستون - طاق بستان خبر داد و گفت: این طرح در دهه های مختلف مطرح و سپس بدون نتیجه مسکوت مانده بود اما در دولت تدبیر و امید فعال شده است.

جلیل بالایی افزود: سال 90 و در سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه موضوع عقب نشینی پادگان های مسیر این کریدور از ایشان درخواست شد و پس از موافقت معظم له طرح قوت گرفت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.